Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Senast avklarade (SMD / CD / 32X)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #23274  by Nikke
 
Spelade precis igenom Mega CD-versionen av Wolfchild, spelade dock på easy eftersom jag är en vekling. Tycker det är ett helt ok run and gun som många verkar ha missat. Körde det en del som parvel på Amiga, kom dock aldrig förbi andra banan eftersom tålamodet inte riktigt var så välutvecklat på den tiden. Så ja, känns superskönt att komma tillbaka mer än 20 år senare och besegra spelet.
 #23279  by Zebbe
 
slaJYer wrote:Spelade nyss igenom Greendog till Genesis. En helt ok plattformare, hade dock kunnat varit bättre om man sluppit den extremt långsamma undervattens-banan och skateboardbanorna.
Jag spelade själv igenom det för några dagar sedan. Ja, skateboardbanorna gjorde mig vansinnig, speciellt den sista. Det var skönt när det var över :).

Har också klarat Alex Kidd in the Enchanted Castle (ikväll), samt Global Gladiators nyligen.
 #23291  by Olepop
 
Spelade precis klart Wonderboy in Monster World. Bra spel men de sista två bossarna var nästan löjligt svåra. Det förtog lite av njutningen med resten av spelet tyvärr.
 #23304  by Zebbe
 
Olepop wrote:Spelade precis klart Wonderboy in Monster World. Bra spel men de sista två bossarna var nästan löjligt svåra. Det förtog lite av njutningen med resten av spelet tyvärr.
Jag minns att sista bossen var svinsvår. Tror att de lade till såghjulet i västerländska versionen just för att göra det svårare.


AlmostOriginal: De får godkänt, men inte mer. Finns bättre och roligare plattformare som t.ex Quackshot och Sonic.
 #23744  by aerobert
 
Thunderforce 3 i lördags kväll. Woop! Blev så glad så all anspänning jag samlat på mig under sista banan gav mig huvudvärk i exakt samma ögonblick när jag klarade bossen. Haha! :D
 #23761  by Zebbe
 
Japp, TFIII har bland den bästa musiken på MD, fyran också.

Jag klarade Gynoug igår på easy med tre liv (default). Rätt svårt ändå tyckte jag, skotten från vissa bossar var ibland antingen snabba eller svåra att hitta luckor emellan. Jag gillade en del av musiken och grafiken, speciellt denna bossen:

Image

:D
Last edited by Tronin on 10 Mar 2015, 00:46, edited 1 time in total.
 #23783  by NGF
 
Haha skönt att det inte bara var jag som tyckte det såg ut som ett könsorgan den där bossen.
tyckte spelet var svårt jag när jag testade det för nåt halvår sen. Kanske ska ge det ett nytt försök för jag gillar musiken och grafiken skarpt!
 #24185  by Nikke
 
Klarade äntligen Shining Force II i natt. Blev lite långrandigt i slutet, men det hade jag nästan förväntat mig. Blev till att ta tag i Sega CD-backloggen efter det, klarade av både Kids on Site och Power Rangers. Kids on Site var ju omöjligt att förlora i men jag tyckte ändå scenerna var väldigt kul, påminner mycket om fåniga amerikanska barnprogram från 90-talet.
Power Rangers var en rätt sunkig QTE-kavalkad där de bara tagit scener ur 9 olika avsnitt från första säsongen av serien, bantat ner dem till 40min och så får man trycka in en sekvens medan man ser på lite action.
 #24191  by Zebbe
 
Snyggt jobbat :). Jag måste spela om Shining Force II någon gång, har ju bara klarat det på lättaste svårighetsgraden. Slutbossen ser ut som Iron Maidens Eddie tycker jag :P.
 #24244  by Olepop
 
Lords of Thunder på Megacd klarade jag igår. Körde på normal och behövde bara en continue. Känns rätt bra med tanke på att jag inte är så vass på shooters. Riktigt bra spel tycker jag och kanske det bästa spelsoundtracket någonsin.
 #24313  by ecco
 
Klarade streets of rage till mega drive för femtioelfte gången nu, fast den här gången med min flickvän. För henne var detta ett av de första spelen hon klarat så det var ändå lite stort. 8-)
 #24526  by Henke
 
Sonic Megamix.
Småtrevligt spel, men lite buggigt fortfarande och klart sämre musik. Moonwalker-musiken är förstås fortfarande grym, men den är ju ändå bara snodd.
 #24549  by Zebbe
 
Olepop: Ja, Lords of Thunder är typ känt för att vara lätt och ha bra musik :).

Henke: Allting i det spelet är väl snott? ;) Jag ska prova det nån gång, har bara kört nån gammal version för flera år sedan.
 #24553  by Henke
 
Jo, det är klart. Det är ju en Sonic-hack. Men de har ju snott grunder och sedan gjort nya "egna" banor iaf.
Och musiken är "arrangerad", kanske man kan uttrycka det. Just Moonwalker musiken är så konstigt att de tagit med bara. Och den har de låtit vara som den är till skillnad från resten av spelet. Det var så jag menade.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9