Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Repro- / Homebrewtråden (SMD)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #33874  by Vintervargen
 
Hej

Liten fråga, hur många här är investerare i projektet Paprium av watermelon?
Nyligen cirkulerade det rykten om att spelet var färdigt, men på festen som hölls i pars igår visades ett spel som mest såg ut som ett demo.

https://www.youtube.com/watch?v=xQTD0Z4tWvE" onclick="window.open(this.href);return false;

Funderar seriöst om att be att få mina pengar tillbaka när jag lagt ut ca 2k på det här, men det finns även här människor som har problem att fc sina pengar tillbaka.

vad tycker ni?
 #33885  by Martin
 
Hm, de har inte varit så bra på att kommunicera och mailet man fick om festen så fick man ju känslan av att det är snart klart och ska firas. Kommentarerna till videon är tämligen missnöjda...
 #33886  by NGF
 
Jag tog bara limited edition så inte så mycket pengar, tror jag avvaktar ett tag till men är rätt trött på hela cirkusen.. :roll:
 #34005  by ManiaC
 
Tronin wrote: 24 Mar 2017, 17:34
Zebbe wrote:Vi på WaterMelon håller på att göra ett beat 'em up med RPG-inslag, temat är cyberpunk och det blir minst 40 megs stort.
5 år senare har Paprium (Project Y) äntligen fått sitt releasedatum: 16 september 2017.

:lol: :lol: :lol: Av inläggen på deras fb att döma känns det som vi är scammade,,
 #34006  by Tronin
 
Jag sponsrade även Project N, eller vad SNES-spelet nu kallades. Någon avkastning på investeringen lär det ju inte bli i dagsläget ...
 #34007  by ManiaC
 
Drygt.. jag har bara köpt paprium.. köpte investor eu år 2012 typ. Trodde det skulle komma med lite extra tålamod men efter deras release fest & tystnaden därefter så ser jag pengarna som borta. Har btw ett pier solar över om någon är sugen.
 #34009  by Martin
 
Hittade Paypal-kvittot, 65 dollar på Paprium. Känns tråkigt eftersom de ändå visade upp spelet så verkade ju som framsteg gjorts och de har ju skeppat spel från Watermelon tidigare.
 #34155  by NGF
 
Det är en bra dokumentär! Önskar att jag hade sett dokumentären INNAN beställning :roll:
Trodde verkligen de var seriösa WaterMelon men nu vet man bättre. Lätt att vara efterklok. [thumbdown]
 #34191  by Gnaarkill
 
Intressant, tack för delningen Vintervargen! Detta ska jag titta närmare på när jag kommer hem! [thumbup]
Verkar ju som sagt onekligen vara en jädra soppa, återkommer med kommentar :)
 #34513  by CHonor
 
Jag ångrade mig enormt något år tillbaka då jag inte förbokade Paprium, men nu i efterhand nu kanske det var bäst så. Har dock läst att projektet fortfarande är under utveckling och att det faktiskt går framåt, men kraftigt försenat. Jag tror på det när jag ser det, dock.

Det känns förövrigt som att 2019 är ett dunder-år för Mega Drive!
Tanzer, svensk-utvecklat lir släpptes tidigare i år, ej köpt än men kommer absolut göra det.
Xeno Crisis, snyggt som tusan, verkar släppas detta år med.

Ser även fram emot Crypt of Dracula och Phantom Gear, lär komma ut 2020 eller 2021.
Känns som att Mega Drive har ökat i populäriet nyligen - RIKTIGT kul med nya spel!!

ManiaC wrote: 16 Jan 2019, 17:36 Har btw ett pier solar över om någon är sugen.
Är absolut intresserad av ett Pier Solar om du fortfarande har kvar det!
 #34521  by CHonor
 
AlmostOriginal wrote: 16 Sep 2019, 17:15 Det var många spel som jag inte kände igen :shock: Tack för att du delar med dig :D
Inga problem! Ju mer hype, diskussioner och köp av dessa spel, desto mer lär det ju att komma framöver! Trodde aldrig i min vildaste fantasi att det skulle komma fler Mega Drive-spel efter vi gick in i 2000-talet, men jag är grymt glad över att det inte blev så!
Tips på 2 relativt "nya" Taiwanesiska spel som översatts och släppts i västvärlden: Brave Battle Saga - Legend of the Magic Warrior & Canon - Legends Of The New Gods.
... Kul med nya spel som sagt! :D
 #34606  by Zebbe
 
Det var några år sedan jag lämnade Watermelon. Ni som sett dokumentären förstår säkerligen varför.

Har sedan dess jobbat på ett eget Mega Drive-spel samt även Canon: Legend of the New Gods, som släpptes förra året.
 #34612  by Zebbe
 
Tack så mycket! :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13