Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Repro- / Homebrewtråden (SMD)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #23694  by Zebbe
 
Tronin wrote:Jag måste säga att $89 låter för högt för den boxade versionen. Hade känts mer humant om priset hade legat närmare $39 som kassett-utgåvan kostar.
Kan bara hålla med. Prissättningen beror på den låga kvantiteten (100 ex) och att det är extremt svårt att gå runt som retrospelsföretag. Fick ditt mail förresten, ska svara i helgen :).
Tronin wrote:Innehåller kassettutgåvan samma inlaga som kom med det boxade spelet? Så att det med andra ord endast är boxen och certifikatet som skiljer dem åt.
Korrekt vad jag vet. Skriver här igen när jag får hem min boxade version, om det skulle visa sig inte stämma.


Janone: Det hade varit mer passande på ett ex av Pier Solar isf, det jobbade jag betydligt mer på. På Sacred Line har jag gjort typ: korrekturläsning, skrivit pyttelite, testat en miljon gånger och en dos project management. Inte så mycket kreativt alltså.
 #23850  by Tronin
 
Received my copy of the game yesterday. Comes in a very small package without a case - just the cart, a miniature manual, and cover art (folded). Quality is good, but I wish WM would have made the package just a bit larger and included a full size manual and cover art that was only folded on the spine, and not in half twice.
Känns verkligen onödigt att sälja kassetten med en inlaga när den ändå är förstörd när man får den.
 #23853  by Zebbe
 
Jag har själv boxat mitt ex och tycker inte inlagan ser förstörd ut. Man ser förvisso att den varit vikt, men inget av färgtrycket har gått bort.
 #23863  by Zebbe
 
Mailade en bild till dig nyss.
 #24864  by Zebbe
 
Länkar till sådana sidor får vi inte posta här, men kolla Google.
 #24869  by AlmostOriginal
 
Zebbe wrote:Länkar till sådana sidor får vi inte posta här, men kolla Google.
+1

Nissling:

§ 3 Upphovsrättsskyddat material
Piratkopierat material (fysiskt som digitalt) som inte är spelrelaterat är strikt förbjudet att länka till eller sälja här.

Taget ur Segalovers regler.
 #26605  by Tronin
 
Nej då. Jag har väntat på spelet i x antal månader nu. Hade fram till idag bara missat informationen om att det släppts.
 #26611  by Zebbe
 
Smygrelease inför marketingkampanjen skrev dom på bloggen.

Jag har precis köpt mitt ex.
 #26876  by Rotmosträdet
 
Någon som spelat Water Margin?

Köpte spelet, men mitt spelrum är utan ström pga ombyggnad så jag har inte ens dratt igång det. Kinesiskt 90-talsspel som nu släppts av Piko.

http://segazine.net/2015/02/13/video-fo ... and-winds/" onclick="window.open(this.href);return false;
 #26880  by Vintervargen
 
Köpt, kvaliten känns extra billig, dessutom fryser spelet på min MD1, men fungerar på MD2
Ändå, värt att köpa ett ex och ge sitt stöd, eftersom någon redan lyckats ge ut det som ROM
 #26892  by CloudMaster
 
Jag har spelat Shui Hu Feng Yun Zhuan, det är med på en bild jag posta på sidan 7.
Kul beat-'em-up med storslagna specialattacker.
Snygg title screen dom hade fixat men extremt ful text font som inte passar alls.

Hade även föredragit
Water Margin - Beneath the Clouds
Water Margin - The Tale of Wind and Clouds
som titel

När fienderna börjar brinna så känner man igen sprite'en från Street Fighter II,
andra sprites är tydligen tagna och modifierade från Golden Axe och Streets Of Rage,
ljudeffekterna är också från SoR och musiken från nått annat spel.

Måste förövrigt vara jävligt kul att bara kunna klippa och klistra sitt egna spel från andra :P
Jag väntar ivrigt på Jim Power från Piko.
 #26912  by Rotmosträdet
 
Jo, PIKO:s kvalité på kassett och fodral är UNDER ALL KRITIK! Känns som man köper en pirat på en marknad. SJUKT USELT AV DEM, snålf******!!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13