Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Mega Drive-adapter till Super Nintendo?

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #13944  by nissling
 
Surfade runt på Amazon och hittade den här.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag kanske har levt under en sten i två år men jag har aldrig sett eller hört talas om det där. Vet någon hur den fungerar? Det låter ostabilt att spela Mega Drive på Super Nintendo med så billig hårdvara, men mina fördomar kanske är fel?
 #13945  by Tronin
 
Vad jag har hört ska den vara helt okej. Den stödjer det mesta så som Sonic & Knuckles och Power Base-konvertern. Minns inte om den klarar Virtua Racing.
 #13946  by Zebbe
 
Game Sack pratar lite om den i följande avsnitt:

 #14250  by Zebbe
 
Internetsamhället har verkligen gjort det svårt att sälja retrogrejer till överkomliga priser. Lokalhyra, löner mm. är något folk på auktionssidor sällan behöver tänka på när de säljer. Men Game kanske är dyra iaf.? Mitt lokala hade några Master System-spel för mellan 25-75 kr, det är OK tycker jag.
 #14252  by Janone
 
Tycker att de är försvarbara i sin prissättning överlag, som sagt det kostar att ha den service de har, även om många av er säkert anser att det de erbjuder inte är "service". :P
 #14255  by AlmostOriginal
 
För mig som bor 2 mil från Tomten så är det svårt att handla på GAME eller Gamestop eftersom det är 20 mil T/r. Vill jag besöka en riktig retro shop är det minst dubbla. [thumbdown] Det var inge bättre back in the day ( eller jo då var det bara 20 mil T/r "retro shoppen" :mrgreen: )

Men jag förstår vad ni menar. :)
 #14262  by nissling
 
Jag blir faktiskt förvånad över butiker som t.ex. Gameshop som har råd att retrospel tar upp större delar av deras lokaler med tanke på hur få som lockas till det. I praktiken borde det vara mer eller mindre omöjligt att hålla uppe det, men så säljer de mycket annat också.

SuperMotaro var däremot ett undantag, Gamer Meetup var det som tog smällen på dem medan själva butiken/caféet egentligen fungerade relativt väl. En så öppen och social plats som den lockar väldigt många spelintresserade även om branschen är hård.
 #14264  by Janone
 
Att lagerhålla retro är alltid farligt, för om du sitter på samma saker i flera år så får du hela tiden betala skatt på värdet av ditt innevarande lager. :/ Så det man behöver göra är att omvandla lagret ett par gånger per år till likvidamedel för att sen köpa in mer grejer osv.

GameShop är för mig ett unikum, jag gillar dem men förstår inte riktigt hur de går runt. :S
 #14266  by Zebbe
 
Menar ni Gameshop i Solna? Jag var där med TomCrazy. Vilken dyngbutik.

- Säljaren har box till spel ute i butiken, kostar 200 kr.
- Köparen (jag) tar fram boxen till disken och ber att få köpa spelet.
- Säljaren går till lagret för att hämta spelet.
- Säljaren har inte spelet.
- Säljaren erbjuder bara boxen för 200 kr.

:roll:

Men vi gick iaf. inte hem tomhänta. Blev Mystic Defender till MD och Broken Sword IV till PC till överkomliga priser och en erfarenhet mer i bagaget.
 #14268  by nissling
 
När var det? Jag var där i höstas någon gång och hittade en utgåva av Ying Hung Boon Sik på DVD som jag inte hade så det fick bli ett köp (tror att jag ligger uppe i åtta exemplar nu), därav är jag relativt tacksamma för deras verksamhet men vet inte hur de är när det gäller tv-spel.

Sedan finns den här historian att läsa.
http://www.fairshopping.se/opinions/view/3282" onclick="window.open(this.href);return false;
När man har läst klagomålet, svaret och alla kommentarer är man så snurrig att man knappt vet vad som är uppe eller nere...
 #14272  by Zebbe
 
Nissling: Det var i höstas det med. Kul läsning det där :).

AlmostOriginal: Haha, såg några på en repris idag lite kort som skulle sälja tv-spel, men tror det hamnade på egen loppis :D. Men vad galet, dom borde väl begripa att det ger mer pengar på Blocket eller Tradera.

EDIT: Hittade den här. Var det han?

 #14273  by AlmostOriginal
 
Nja men han var också rolig! :lol: Vad jag minns sålde han massor med Wii spel. Jag kan minnas det var även en från Sundsvall som sålde sina spel till FYNDLAGRET. Jag har varit där och köpt spel tidigare. Dock är priserna rena rama Rysk rouletten. Ibland nästan gratis och ibland dyrare än got2pair. [thumbdown]
 #14274  by Zebbe
 
Verkar vara många spelare som är med i Lyxfällan. Kanske är bästa sättet att få tag i billiga spel på, ironiskt nog ^^.