Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Allmän diskussion (RELEASELISTORNA)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #13068  by Zebbe
 
Ingen brådska, ta det lite pö om pö ;).
 #13103  by Zebbe
 
Jag skickade den två gånger, eftersom min telefon fick tuppjuck och stängde av sig själv strax efter att jag skickade mailet. Så jag skickade det en extra gång i tron att mailet aldrig skulle komma iväg.
 #13105  by Zebbe
 
Vad mysko :P.

Det ska vara 23 + 4 på MCD32X-spelen. Jag fotade iofs. bara kassetterna, så jag får ta CD-spelen på tisdag.
 #13106  by Tronin
 
Okej, då saknas inget av kassettspelen. Jag har 23 bilder, hade bara råkat lägga en av dem i fel kategori på servern.

CD32X-spelen bunkar jag ihop i 32X-kategorin. Ingen mening att ha en egen kategori för så få spel.
 #13115  by Zebbe
 
Ajajaj... Ber om ursäkt för det! :oops:
 #13116  by Tronin
 
Nåja, den får duga tills vidare.

Fick ett femte eller om det är sjätte TomCrazy 6 mail. Nu var det iofs ett par timmar sen, så det kanske är över nu :roll:

Edit:
Nu kom ytterligare ett.
 #13121  by Zebbe
 
Lustigt att manualen ändå har "svensk" med (dvs. den är nog europeisk) :P. Får fråga TomCrazy om saken.

Aldrig varit med om något liknande förr. Skulle dock gissa att det är min telefon som håller på. Vet dock inte vad jag kan göra för att stoppa den.
 #13139  by Zebbe
 
32X-spel med uppdaterad info:

After Burner: Complete
Darxide
Doom
FIFA Soccer '96
Golf Magazine: 36 Great Holes Starring Fred Couples
Knuckles' Chaotix
Kolibri
Metalhead
Mortal Kombat II
Motherbase
Motocross Championship
NBA Jam T.E.
Primal Rage
WWF Raw
 #13143  by Zebbe
 
Hehe, jag är också lite sådär, allt ska vara enhetligt och stämma överens. Men jag har ju en släng av OCD också ;). MEN, eBay stavas precis sådär, med stort B (typ som iPhone, iPad, iMac osv.). Det ska dock gå att ändra alla ord skrivna på ett visst sätt till ett annat sätt i inställningarna tror jag. Rätt ska va rätt! :D
 #13145  by Tronin
 
"Att företag väljer att avvika från normala skrivregler beror förstås på att de vill sticka ut och synas. Att bryta mot reglerna är ett sätt att väcka uppmärksamhet. Det kan fungera i logotyper och reklamannonser, men i löpande text blir sådana skrivsätt bara störande för läsningen.

I vanlig löptext ”normaliserar” man därför varumärkesskrivningar som uppenbart bryter mot normala skrivregler. Det innebär bl.a. att liten bokstav i början av namn ändras till stor och att stor bokstav mitt inne i ett ord ändras till liten.

Man skriver alltså Ipad, Iphone, inte iPad, iPhone. (Har man affärsmässiga eller juridiska relationer relationer med varumärkesägaren kan förstås andra villkor gälla.)"

Språkrådet.
 #13146  by Zebbe
 
Där ser man! Nu har vi ingen "reputation"-funktion här, så det blir en tummen upp istället: [thumbup]
 #13163  by Zebbe
 
Tack! Ska försöka fota CD-spelen imorgon :).
 #13166  by HVQ
 
Verkligen snyggt jobbat med 32X Zebbe och Rucket!

Som det är nu måste man scrolla ner en sida innan man kommer till de vanliga forum trådarna i Mega drive kategorin. Ett förslag är att vi slår ihop AU och olic kategorierna med den stora tråden med PAL spel. Det kommer ju ändå bli tre kategorier när Mega CD kommer till. Sedan tycker jag vi borde slå ihop anslagen med inofficiella listorna från brio till en och samma för MD/32x/MCD
 #13175  by Tronin
 
EU och AUS har blivit PAL och slagits samman med OLIC i en PAL & OLIC-kategori. I kategorin finns nu tre klistrade trådar som listar EU-, AUS- och OLIC-spelen i bokstavsordning. Kan någon vara vänlig och gå igenom länkarna testa så att de fungerar och även säga till om jag har missat något? EU-listan behövs inte gås igenom. Det finns även en liknande tråd i 32X-delen.


[OT] De tre inofficiella MD-listorna är nu sammanfogade: http://www.segalovers.se/viewtopic.php?f=8&t=837" onclick="window.open(this.href);return false;. Jag har även uppdaterat de andra listorna på samma vis och även gjort så Segalovers står som trådskapare.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10