Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Allmän diskussion (RELEASELISTORNA)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #825  by ManiaC
 
I denna tråden är det tänkt att vi ska föra en allmän diskussion om ev felaktigheter i listorna. Vi strävar självklart efter att ha alla listor så korrekta som möjligt.

* Saknas det några titlar?
* Finns det felaktiga uppgifter i listan?
medmera...
 #920  by HVQ
 
Borde inte Beggar Prince, Legend of Wukong och Pier Solar ha någon plats på listorna.

Även om kanske kan räknas som olicensierade är det ändå unikt att det har släppts spel till MegaDriven på senare år och förtjänar att få finnas med.
 #922  by Zebbe
 
Ja, lägg in dom också, iaf. Beggar Prince och Pier Solar som håller god kvalla båda två ;).
 #924  by Zebbe
 
Det funkar bra :).
 #1293  by Mippy
 
Hade det inte varit trevligt att ha med i listorna vilket fodral som hör ihop med respektive spel? Finns väl fem olika eller något och man kan ju börja med de som medlemarna här har plomberade för de vet man ju med säkerhet att de inte blivit utbytta och sedan jobba vidare successivt med de andra allt eftersom. Vilken reklam och vilka registreringskort som medföljde hade även det varit intressant att få med tycker jag.
 #1306  by ManiaC
 
Håller med dig Mippy, ju mer information ju bättre. Men man får väl jobba med det efterhand.

Lagt till bilder info på följande titlar idag: Nba showdown, Prince of Persia, The smurfs, Elitserien 96 & Maximum Carnage. Totalt är nu 169st titlar kompletterade med bilder & info.
 #7185  by Tronin
 
Som det ser ut nu är intro/demo inlagt på alla spel som har någon information om sig. Jag har dessutom uppdaterat informationen så alla följer samma mall.

Planen är att jag ska lägga in försäljningshistorik till de spelen som redan har information innan jag tar mig an de resterande spelen. När jag ändå är i farten kommer jag antagligen lägga in information om spelen, på samma sätt som ManiaC har gjort tidigare, så det arbetet tar jag från dig ^^

Jag kommer antagligen inte vara lika effektiv i fortsättningen; rycket den här helgen är förhoppningsvis bara en tillfällighet :P På lång sikt är målet att information och försäljningshistorik ska vara ifylld innan hösten.

Hittar ni några felaktigheter är det bara till att hojta till :)
 #7188  by ManiaC
 
Finfint! :) Jag ska upp med bilder på de senaste högarna som trillat in också,,
Ang youtube videona så tycker jag att dem bör innehålla gameplay i den mån det går. Iaf min tanke att man lätt ska kunna se om ett spel ser intressant ut eller ej :) t.ex så bytte jag ut videon på slammasters då den endast visade intro & inget gameplay.
 #7191  by Tronin
 
Mjo, det har du nog rätt i. Har faktiskt inte kollat igenom alla klipp, så några utan gameplay har säkert smugit sig in. Får helt enkelt kolla det nästa gång jag jobbar med listan och byta ut till vettigare klipp.
 #7194  by HVQ
 
Vore skoj om videorna gjordes av någon på forumet :P
 #7195  by Tronin
 
Ja, jag funderade också på det. Och så kan man lägga in forumets logga. Men öj vilket jobb det skulle vara ^^

E: HVQ, du får gärna börja ;)
 #7228  by ManiaC
 
Fotograferat & nu uppdaterat följande titlar med bilder!

Alien 3
Bubba N stix
dragons fury
flink
ghouls N ghosts
Haunting
james pond
jurassic park
kid chameleon
mr nutz
mutant league football
Mutant league hockey
nba action 95
olympic summer games atalanta
pink goes to hollywood
powerchallenge
sampras tennis
Saturday night slammasters
Time killers
Toki
Warlock
wolverine adamantium
wonderboy 3
Zombies



[thumbup]
 #7284  by Tronin
 
Nu har ett hundratal spel uppdaterats med försäljningshistorik.

Skulle behöva hjälp med följande, för nu är jag trött och orkar inte leta.

Antal spelare i följande spel:
- MLBPA Baseball
- Saturday Night Slam Masters
- Super Skidmarks

Genre, Developer, Publisher, Released, Region och No. Players:
- Classic Collection
- Disney Collection
- Fantastic Dizzy / Cosmic Spacehead
- Hangman SG
- Mega Games 1
- Mega Games 2
- Mega Games 3
- Mega Games 6
- Mega Games 6-2
- Mega Games 6-3
- Star Odyssey
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10