Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Bästa Fightingspelet (1 vs 1)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD

Bästa fightingspelet till Megadrive/Genesis

Art Of Fighting
No votes
0%
Clayfighter
No votes
0%
Deadly Moves
No votes
0%
Eternal Champions
2
10%
Fatal Fury
No votes
0%
Fatal Fury 2
No votes
0%
Fighting Masters
No votes
0%
Mortal Kombat
5
24%
Mortal Kombat II
2
10%
Mortal Kombat 3
1
5%
Paws
No votes
0%
Primal Rage
No votes
0%
Samurai Shodown
1
5%
Shaq Fu
No votes
0%
Street Fighter II Champion Edition
2
10%
Super Street Fighter II
2
10%
Time Killers
1
5%
Turtles Tournament Fighters
No votes
0%
Ultimate Mortal Kombat 3
3
14%
Virtua Fighter 2
2
10%
 #29511  by NGF
 
Vilket tycker ni är det bästa fightingspelet? Tog inte med alla japanska spel utan koncentrerade mig på PAL/USA.
Last edited by NGF on 26 Apr 2016, 18:01, edited 1 time in total.
 #29513  by NGF
 
Hmm ja det har du rätt i man vill ju rösta på fler, ändrade så man kan rösta på tre och ändra sig [thumbup]
 #29514  by Tronin
 
Jag la två röster: Mortal Kombat och Street Fighter II: Special Champion Edition. Det är utan tvekan de två fightingspelen som jag har haft roligast med. Inte nödvändigtvis på en Sega-konsol dock. Hade jag haft samma koppling till något av de andra spelen hade jag lagt en tredje röst på något av Fatal Fury-spelen med tanke på att de är så pass lika SF.

Jag önskar jag hade kunnat lägga en röst på Samurai Shodown och/eller Time Killers, men det är tyvärr två riktigt dåliga portningar. Brutal: Paws of Fury är ett annat spel jag gärna hade röstat på, om portningen hade varit mer lik Amiga- eller PC-versionen.
 #29515  by NGF
 
Jag tycker Samurai Showdown verkar vara en bra portning? Lite slö på vissa bakgrunder med mycket animationer och Earthquake saknas men annars tycker jag de gjorde sitt bästa, särskilt med musik och ljud? Vad tycker du var dåligt med den porten?
 #29516  by Tronin
 
Nu var det några år sedan jag spelade det, så jag minns inte exakt vad det var som gjorde att jag ogillade spelet. Men jag tror iaf det till viss del hade att göra med tempot. Tittar man på gameplay ser det ut att vara helt okej, men när man spelar det är det inte alls samma känsla. Det kanske är som så att det är bättre om man spelar NTSC-versionen på en 60 Hz-maskin med tanke på att det går lite snabbare då.

Som sagt, jag minns inte riktigt vad det var jag ogillade med spelet. Jag minns bara att det inte föll mig i smaken.
 #33431  by Martin
 
Inser att jag missat omröstningarna. Mer sådant!

Jag valde Mortal Kombat eftersom den versionen var bättre än SNES med fatalities. Minns hur mycket jag spelade när det begav sig. Men om man snackar alla fightingspel, och vad som kanske klassas som beat'em up, så skulle jag utan tvekan välja Streets of Rage 2. Ett av Megans absolut bästa spel.