Forumet för dig som älskar Sega! 

  • NY MEGA DRIVE PÅ VÄG!

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #30941  by ecco
 
Segas gamla partner tectoy släpper ny Sega Mega Drive i lagom tid till Sonics jumbileumsdag, ungefär samtidigt som nya Sonic spelen med sitt rätt coola preorder paketet ( http://www.sonicthehedgehog.com/en/game ... ollectors/" onclick="window.open(this.href);return false; )
och nintendos nya retro konsoll.

För de som inte känner till Tectoy så distribuerade och representerade de Sega i Brazilien under 90-talet. De har visat stort engagemang i Sega och ligger bland annat bakom flera bra konverteringar till master system. Sedan Sega la ner nyproduktionen av Master System tillverkar och säljer de nya versioner av konsollen vilket bidragit till att Master System troligtvis är världens längst sålda konsoll.
För ett litet tag sedan annonserade Tectoy att de jobbar på en ny version av Mega Drive som enligt rykten och folk med insikt skall vara "den mest kompletta" megan någonsin.
Bla. Ryktas det att den kan spela kassetter (med högre kvalitet än "Blaze klonenen"), har HDMI utgång, SD-kort ingång och att den kommer i en traditionell förpackning i samma stuk som den klassiska. Vidare ryktas det även om trådlösa kontroller samt stöd för Master System kassetter.
Det sistnämna låter i min mening lite för bra för atr vara sant men är hälften av resten sant slår jag lätt till :D.

På deras hemsida la de upp en bild med en hand som håller vad som ser ut som den klassiska 3-knappars kontrollen utan sladd och Sega logotyp.
I den oskarpa bakgrunden syns en klassisk mega drive 1 med en kasset i.

På deras hemsida finns en nedräknare som räknar ner till den 1 november då nyheten skall offentliggöras:
http://lancamento.tectoy.com.br/lp-inscricao" onclick="window.open(this.href);return false;

Trailer, bild och lite mer info här:
http://www.seganerds.com/2016/10/26/her ... y-genesis/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vad tycker ni om detta??

Spontant känns det ju som 2017 kommer att bli ett bra år för Sega fantasterna, detta+ 2 nya sonic spel (som ser bra ut!) och ett coolt preorder paket med massa krimskrams för nördar som mig ;)
 #30947  by Janone
 
Låter helt klart intressant beroende på kvaliten.
Vad jag inte förstår är varför alla envisas med att köra hdmi ut. På inga sätt påverkar det bilden positivt.
 #30952  by Martin
 
Låter helt klart intressant. Jag gillar HDMI, är väl mest praktiskt eftersom dagens tv-apparater nästan bara har HDMI-ingångar (oftast bara en scart och ibland också en komponent till skillnad från gamla tv som kunde ha flera scartar).
 #30967  by Henke
 
Ja nu då? Jo det är bekräftat att HDMI inte stämmer.

Själv tippar jag på att det är typ samma skruttemulator som redan getts ut femtielva ggr men här i nytt plastskal.
 #30968  by carlsson
 
Har Tectoys hårdvara något gemensamt med AtGames plattformar? Jag har läst från säker källa (Bill L) att AtGames kommer att lansera en ny serie hårdvaror nästa år, med HDMI m.m. som de sedan bygger sina emulerade Mega Drive, Atari m.fl. på. Kanske ryktena kommer från en sammanblandning av de bägge?
 #30972  by CloudMaster
 
Inga trådlösa kontroller heller, dom infraröda 6-knappars är så jäkla sköna men oanvändbara pga lagget, hoppas det kommer några tredje parts snart som 8Bitdo.
 #31047  by NGF
 
Så länge det inte rör sig om emulering så kan jag tänka mig ett köp [thumbup]