Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Xeno Crisis - 2019

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #34559  by CHonor
 
Hej allesammans!
Nu har Xeno Crisis, som startade sin Kickstarter 2017, äntligen släppts. Ett nytt Mega Drive spel år 2019!
Kickstarter-kopior har skeppats och folk som förbokat (gäller kanske alla köp?) har fått en ROM att spela på sin Everdrive tills spelet dimper ner i brevlådan. Jag väntar febrilt på mitt exemplar, men har smygspelat en del på min Everdrive och jag är förvånad över hur jäkla välpolerat det är. Detta spel ligger absolut i min top 3 för både grafik och musik på Mega Drive. Spelet är verkligen ett bevis på hur mjukvara kan byggas för att använda denna gamla hårdvara till sittfulla potential. Grym grafik, musik, cutscenes, röstskådespeleri, 10 olika vapen, co-op...

Ser verkligen fram emot att se vad Bitmap Bureau ger sig an här näst!

 #34560  by Commando
 
Coolt! Tack för att du delar med dig!

Själv var jag tills nyligen helt ovetande om att sånt här görs. Bra tips på hur man håller sig uppdaterad på liknande projekt? Hade varit sjukt cool att ha något nyproducerat, oavsett konsol egentligen.
 #34561  by CHonor
 
Commando wrote: 02 Nov 2019, 15:39 Coolt! Tack för att du delar med dig!

Själv var jag tills nyligen helt ovetande om att sånt här görs. Bra tips på hur man håller sig uppdaterad på liknande projekt? Hade varit sjukt cool att ha något nyproducerat, oavsett konsol egentligen.
Inga problem, hmm sättet jag håller mig uppdaterad om projekt är genom andra, mer aktiva forum, hehe.
Har mest koll på Mega Drive och tidigare i år släpptes svenskproducerade Tänzer och 2018 släpptes Tanglewood.
Innan 2018 det nyaste spelet från 2010, Pier Solar. RIKTIGT kul att spel fortfarande produceras och det känns som att vi för tillfället går in i en renässans för Mega Drive.

År 2020-2021 har vi minst 3 spel att se fram emot: "Demons of Asteborg", "Crypt of Dracula" & "Phantom Gear".
 #34563  by Commando
 
Ok! cool!

Vilka andra forum kan du tipsa om?
 #34564  by CHonor
 
Commando wrote: 04 Nov 2019, 20:11 Vilka andra forum kan du tipsa om?
Modsen får väl ta bort detta inlägg om det strider mot reglerna, men sega-16.com är bra, tror det är det största SEGA-relaterade forumet som finns.
 #34605  by Zebbe
 
Xeno Crisis är en riktig pärla. Utan tvekan ett av de bästa after market-releaserna till Mega Driven.

Jag brukar få nys om nya spel på Twitter. Där sprids nyheter snabbt.