Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Ultracore

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #34613  by Martin
 
Det här borde få en egen tråd. Som någon skrev, otroligt kul med Tänzer och Xeno Crisis, det händer mycket på Mega Driven med nya spel. Ultracore är egentligen inte nytt, det är DICE:s inställda spel till Mega Drive som back then kallades Hardcore och som skulle släppas under första halvan av 90-talet. Utvecklingen började på Amiga, men flyttades till Mega Drive. Utgivare var Psygnosis som köpts upp av Sony och som slutligen lade ner 16-bitarsproduktionen (förklaringen var vikande försäljning) och satsade mer på PlayStation och 3D. Hardcore var så gott som klart när detta hände.

Åren gick och folk försökte gräva och få fram det. Till slut släppte Sony på rättigheterna och tyskarna på Strictly Limited Games grävde upp det och fick hjälp av lite talang att färdigställa det. Tanken var först PS4, PS Vita och Switch. Vita skrotades och det tillkom istället en limiterad Mega Drive-utgåva! Alltså en riktig cart.

Jag skrev också några rader om hela storyn för den som vill läsa mer om spelet:
https://martinlindell.com/2018/08/27/ha ... ar-senare/

Image
 #34628  by Zebbe
 
Spelet är riktigt kanon! Grymt snyggt och bland den bästa musiken som finns på Mega Drive. Har skrivit en recension som kommer upp på Sega-16 snart.

Martin, vet du om fordonsbanorna kommer vara med i versionen till de moderna konsolerna? Det verkade så, eftersom man fick se lite av dom i en trailer. Tyvärr var de inte med i Mega Drive-versionen.
 #34633  by Martin
 
Jag har inte spelat Switch - eller PS4-versionen. Det var ju snack om det iaf. Än så länge har de bara skeppat Switch-versionen och jag förbokade PS4-versionen.