Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Mest sällsynta Mega Drive-spelen (PAL)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #7472  by ManiaC
 
Asså helt seriöst, jag har fortfarande inte sett ett enda ex ute av Foreman for real.. Och det pratas aldrig om det spelet, hur kommer det sig? Alla pratar om mega games 6 vol 3 osv och andra spel som går högt.. Men detta spel är sällan omdiskuterat och det syns ju betydligt mindre verkar det som??
 #9141  by Vintervargen
 
liten fråga, death and return of superman listas som...em super rare eller nåt, vad brukar prislappen hamna på då? några samlare här som vet. har just vunnit en ebay auktion me den o vill veta om det är ett bra pris eller ej :-)
 #9146  by ManiaC
 
För ett komplett ex får du lätt 4000kr iaf. (fick själv bud på det nu när jag sålde av samling, av en som trodde att mitt ex var komplett vilket det tyvärr inte var ) Utan manualen så skulle jag tippa på runt 600kr.. Gick ett där på ebay iaf utan manual och den inlagan var tom skadad... Sett ett par till utan manual gå där i krokarna..

Tror man får se upp för fakes dock........
 #9150  by Vintervargen
 
jag skall betala för den snart så fort mitt paypal får in sina pengar. Den är komplett, skicket såg aningen "slitet" ut, men bra.
Jag fruktar mest för att den är fake...men hur skall man veta om det är en bootleg? det var ebay i tysklan jag bjöd på, och vad jag hört har många kopior sålts i spanien.

Ah what the heck, man skall leva lite.

Bilder kommer upp när jag får den. Btw, den gick för ca 1500kr.
 #9151  by HVQ
 
är i första hand manualen som man ser på om den är fake. Repros brukar oftast säjas utan manual eller med ett litet häfte där bara kontrollerna är beskrivna.
 #9158  by ManiaC
 
Bra pris om äkta :) Köp en gamebit om du inte har.. För va på säkra sidan brukar jag alltid öppna upp cartsen och kolla på dyrare titlar så där inte är nåt skumt :D

Oftast kan man se det på manualen ja,, men finns riktigt bra kopior där även det är svårt.. Var ett ex av the punisher på retrocollect blandannat där många trodde det var äkta efter bilderna han la upp.. Men de visade sig vara fake när han öppnade upp det..
 #9178  by HVQ
 
Man kan nog få räkna med att betala åtminstone 2000kr och uppåt för de titlar som ligger i den övre halvan av listan. Priserna för rare spelen har gått upp en del senaste tiden och det kan ta ett tag mellan gångerna man ser ett komplett ex ute på ebay.
 #9179  by Tronin
 
Visst, men när det säljs ett sprillans nytt, inplastat för £400 i augusti har jag svårt att se att man måste ge samma summa för ett begagnat spel.

Edit:
182 € gick det som såldes på tyska eBay. Det är cirkus 1600 kr. Inte en chans att det skulle gå för ens det dubbla. Det var ju inte så att spelet fyndades på ett lågt köp-nu-pris.
 #9198  by ManiaC
 
blev bjuden 400 pund av en som trodde mitt var komplett.... Har också sett de gå för de. Men de beror väl helt på var det säljs och till vilka länder säljare skickar, hur många ser ser den och fightas om det.. oavsett är det ett bra pris han köpt det för...
 #9201  by Tronin
 
Det personen som erbjud £400 kan ha varit trött på att leta efter spelet. Det kan som sagt vara flera olika variabler som spelar roll. Men så länge det inte finns fler ex i statistiken tror jag stenhårt på min linje ... tills motsats bevisad.
 #11909  by Tronin
 
Lakers versus Celtics and the NBA Playoffs - CB (skadad inlaga med en tredjedel av ryggen bortriven) - £236, eBay.co.uk, 2013-08-10
http://www.ebay.com/itm/Lakers-Vs-Celti ... 7675.l2557" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag trodde faktiskt exemplaret skulle gå för mer, med tanke på att det har gått ett boxat World Championship Soccer 2 för långt över det trippla.