Forumet för dig som älskar Sega! 

  • ***DÖDSLISTAN!!!!"¤¤%&¤/"¤/;( (Mega Drive)

  • Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #4652  by Rotmosträdet
 
Mina suddis är gjorda av gummin som sviktar och löses upp/går sönder. Jag vet inte vad ni använder för suddis? Stenbaserade från 30-talet?
 #4657  by HVQ
 
verkar finnas en del olika metoder för att rengöra. vore kul om någon ville skriva en riktig guide/FAQ om ämnet. Ett måste med en sådan är ju såklart bilder. Några riktigt skitiga spel före och efter [thumbup]
och självklart ska det vara sega spel och inte nes eller nått annat.
 #4696  by AlmostOriginal
 
Det dåliga med megadrive 2an är att den är så billigt gjord att dem struntade i att avlasta kontrollportarna, dc ingången och din kontakten. Vilket gör att allt hänger i lödningarna [thumbdown] Så efter man har ryckt in och ut kontakterna ett x antal gånger börja dem glappa i värsta fall lossnar dem helt från kortet :evil:
 #9945  by AlmostOriginal
 
På Strider har någon skurit bort plasten runt skruvarna för att kunna öppna kassetten. Sedan har dem tejpa ihop kassetten. Sonic utvändigt är i normal skick.

Båda pcberna, signal banor och kontaktytor är bra. Så jag antar att chippen är dåliga. Dock behöver jag ett fungerade chip för att bekräfta att jag har rätt :roll:
 #15309  by Mrkaka
 
Lite gammal tråd, men jag tänkte dela med mig Tiny Toon Adventures ACME All-Stars.
(jag fick med spelet när jag köpte mitt MD)
förgäves har jag försökt rengöra det, och ärligt talat orkar jag inte försöka. Det är ju inget kanon-spel vi snackar om :lol:
 #15314  by Mrkaka
 
Jag har använt topps på den. Jag har använt ett papper för att kunna "skrapa" på kretsarna
Ärligt talat har jag försökt med lite av varje som jag hittat runt huset. Jag läste nåt omatt använda sudd, så det får väl bli nästa grej :?