Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FAQ: Mega Drive-spel med extramaterial

  • Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #2508  by HVQ
 
har för mig jag sett karta till 3an men osäker på om det var genesis eller md.
 #2522  by NGF
 
Hint boken över 100 sidor då, är det ingen som har en komplett? Det kan väl knappast vara planschen de menar?
 #2529  by Zebbe
 
Nej, den är lätt att få tag i. För att tvåan ska vara komplett ska man ha: Box, kassett, manual, karta och hintbook. Trean har någon plansch som ingår tror jag, den betydligt större hintbooken fick man köpa separat. Fyran har inget extra i PAL-version, men japanska har en karta med. I USA kom en hintbook till fyran också, även den separat.

Det fanns även hintbook till Sword of Vermilion som ingick (samma format som tvåans). I USA kom även en separat hintbook (också i samma format som tvåans) till Dungeons & Dragons: Warriors of the Eternal Sun.
 #2531  by NGF
 
Zebbe wrote:Nej, den är lätt att få tag i. För att tvåan ska vara komplett ska man ha: Box, kassett, manual, karta och hintbook. Trean har någon plansch som ingår tror jag, den betydligt större hintbooken fick man köpa separat. Fyran har inget extra i PAL-version, men japanska har en karta med. I USA kom en hintbook till fyran också, även den separat.

Det fanns även hintbook till Sword of Vermilion som ingick (samma format som tvåans). I USA kom även en separat hintbook (också i samma format som tvåans) till Dungeons & Dragons: Warriors of the Eternal Sun.
Men hur är det med Shining Force 1&2 då? Du som verkar kunna detta med RPG :)
 #2532  by Zebbe
 
Känner faktiskt inte till några officiella engelskspråkiga sådana i alla fall.
 #2539  by NGF
 
Zebbe wrote:Känner faktiskt inte till några officiella engelskspråkiga sådana i alla fall.
Ok då börjar jag nog med den serien, Phantasy Star verkar för rörigt med alla kartor, hintböcker och planscher som fattas :lol:
 #3992  by Otherworld
 
Tänkte vi kunde ha en tråd där vi samlar vilka spel som kom med extramaterial. Nu menar jag sånt som har nått med själva spelet i fråga att göra. Posters, kartor etc. Så inte bara registrerings kort eller liknande.

Börjar med mina egna bilder på dom som jag har. Tror inte jag har glömt någon som jag har, men kan kanske gjort det. Hoppas inte det.

Image

Image

Image

Image

Misstänker att detta ska ha mer häften, som till Turbo Tournament 96
Image

Mitt häfte är på spanska, vet inte om det finns på mer språk?
Image

Image

Image

Image

Hint book

Image

Köpte detta igår, så jag har inte fått hem det ännu

Image

Och några bilder som inte är mina.

Image

Image

Image

Så vad har ni? Vad vet ni? Bilder är roligast :)
 #3996  by Zebbe
 
Bra tråd! Jag har lite att bidra med, men inga bilder just nu. PAL-grejer är intressantast eftersom så väldigt många JP.-spel kom med broschyrer som ofta var likadana. Kartor och sånt är roligast. Sword of Vermilion hade en hintbook i samma format som den till Phantasy Star II. Surging Aura hade en pin, JP-release iofs. Pier Solar hade lite blandat jox ;).
 #4002  by Rotmosträdet
 
1. Alla(?) tidiga Accolade-spel hade reklam för de övriga spelen i pappbox. Vissa av dem speciella manualer också.

2. Smurfs hade en reklamplansch för Walabi World.

3. Story of Thor hade samlarkort och errata, vet inte om det var i alla länder.

4. Winter Olympics & Olympic Gold har båda "souvenir-broschyrer". Finns på minst 4 språk. Din spanska ska nog medfölja en box med spanska flaggan framtill.

5. Carmen Time/World har ju båda extra pappboxar och lexikon.

6. Comix Zone en CD med soundtracket.

7. Earthworm Jim 2 - pogs i franska versionen!

8. Astérix and the Power of the Gods - extrahäfte med serie i franska versionen.

9. Shaq Fu - soundtrack-CD i tyska versionen, verkar äckligt ovanlig.

10. Psycho Pinball - extra pappbox till franska versionen??

11. Eternal Champions - specialkort med rörelser.

De jag kom på medan jag sitter och väntar på oxfilén med en mörk öl. Gott nytt! :D
 #4009  by Otherworld
 
Nice! Kom med fler! Tänkte inte på carmen boxarna, men dom ska ju med in här.
Kom på några fler jag hade nu när jag läste här :)

Var inte bara till franska versionen som det var pappfodral till Psycho Pinball. Står bara på engelska på mitt.

Image

Image

Image

Image

Image