Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad är detta för MD-fodral??

  • Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #5724  by HVQ
 
hmm ser ut som genesis utgåvan fast utan den röda kanten. är samma märkning, Save 4$ at Six Flags Theme parks.
 #5900  by ManiaC
 
Det var Time killers jag fick detta fodralet med..

Spelen som nämnts:

Time killers - Year: 1996
= THQ / Black pearl software


Primal rage - Year: 1995
= Time warner interactive

Cutthroat island - Year: 1996
= Acclaim Entertainment


Nämnda spel släpptes alla sent 95 / -96

"Time Killers was published by THQ, a company that had a lot of dealings with Acclaim and later pretty much were the same company for a while as far as game publishing was concerned. Acclaim had ties with quite a few companies in fact, and most big companies used their own materials rather than paying Sega to use their pre manufactured carts"

Alltså Time killers koppling till acclaim... ? Intressant med just Time killers är att det inte finns någon märkning av acclaim på varken inlaga eller manual över huvudtaget. Och i mitt fall inte heller på boxen. Dock finner jag acclaims logga i plasten på baksidan av carten..

Cutthroat island = acclaim & släppt -96

Primal rage också sent men Time warner interactive, Här vet jag inte, kan dem haft någon koppling till acclaim som "had ties with quite a few companies in fact"
Baksida av cart osv, var är det ihopsatt??

Tittar jag på andra acclaim spel som kom relativt sent så har dem den typen av fodral MEN utan det där på sidorna av carten.. Men då är det också acclaim / något annat företag. Skiljde väl sig lite beroende på vilka två parter det berörde? / om det var tidigt -95 eller sent -95? Ingen som fått ett sådant fodral med ett tidigare spel?
 #5903  by Rotmosträdet
 
Acclaim's "mexico-fodral & kassetter" användes flitigt i slutet. Billigt antar jag.

Spana på International SuperStar Soccer Deluxe från KONAMI, de har Acclaim-fodral med ett Konami-klistermärke ovan på Acclaim-loggan. :) Verkar ha varit många som samarbetade med deras fabrik.

Har jag nämnt det innan kanske?
 #9215  by Tronin
 
Finns det någon lista över vilka spel som kom med vilka fodral? Vore guld värt så man vet att ens spel faktiskt ligger i rätt fodral!
 #16476  by CloudMaster
 
ManiaC wrote:Vilka spel kom med såna här fodral?? Inga märkningar som sega, acclaim elr nåt.. Och dem där kanterna på sidorna om där carten ska sitta.....
IMG_0691.JPG
köpte ett nba hang time som hade varit ett hyrspel med likadan kartong, vet inte om det var ett sånt brio hyrspel jag läst om här eller om dom bara hade köpt det och sen hyrt ut det?
 #27458  by Vintervargen
 
Hej

Köpte ett parti spel från ebay ett tag sedan, ett spel stod ut från de andra och jag behöver hjälp
Image
Image
Image

Vad är detta för ett fodral? Det är ju inte original, men ändå passar kassett och manual i den.
Spelet är köpt från Spanien

Mirjam
 #27459  by HVQ
 
Ser ut som en shockbox. Tror några spel släpptes i sådana så det är nog original.
 #27464  by Tronin
 
Jag slog ihop Vintervargens tråd med den redan befintliga fodraltråden.

Fodralet på bilden är mycket riktigt som HVQ skrev ett shockbox-fodral. Ett fåtal av EAs spel kom i en sådan variant. Kommer inte ihåg vilka det rör sig om just nu, men Populous är ett av dem. Missminner jag mig inte kom ett av spelen enbart med shockbox.

Edit:
Jag sökte på termen shockbox och hittade följande inlägg: http://segalovers.se/viewtopic.php?p=4859#p4859" onclick="window.open(this.href);return false;.