Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FAQ: NTSC på PAL - Regionsnack

  • Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #14701  by Xardion
 
Rocket knight adventures fastnar på Konami loggan
Ranger x talar om att det bara fungerar på ett ntsc genesis
Så dom kan du lägga till i listan.
 #21740  by nissling
 
Mortal Kombat 2 hade jag i amerikansk utgåva och fungerade på en svensk Mega Drive.

En kul notis är att Sonic 3 inte är regionsfritt någonstans vad jag vet, men med ett Sonic & Knuckles (oavsett region) under blir den det.
 #21750  by Mrkaka
 
Jag har en kopia av Robocop 3 på genesis som funkar mitt MD
 #21766  by slaJYer
 
Testade några genesis spel i min MD2, du kan lägga till Chuck Rock 2: Son of Chuck, Alien 3 och Blades of Vengeance i listan på spel som fugerar på PAL (såg iofs att blades är ett EA spel men ändå ;))
Hade ett spel som ej fungerade dock, Skeleton Krew.
 #21845  by CloudMaster
 
Hmm den här tråden har jag nog missat, den här informationen kommer ju inte göra saken bättre men tar inte första MD med "High definition.." och s-video utgång det mesta?
Typ som tidiga släta NES, jag är nästan 100% på att jag har spelat Contra på min sån iallafall.
Har dock en lång lista på en annan laptop på spel som inte ens funkade på den.
 #21851  by Tronin
 
Nej, den informationen stämmer inte. Du ska ha bra jävla tur för att ha en MD1 som tar allt = en av de första versionerna där det inte står "Licensed by SEGA" (eller vad det nu står) när du slår på enheten.

slaJYer: Jag uppdaterar listan med din information. Alien 3 släpptes 1992, så den täcks redan av andra punkten på listan.
 #21856  by AlmostOriginal
 
Slät NES vad jag vet kan spela multi carts. Men i övrigt har jag inte lyckats få igång spel från en annan region. :? Vad jag vet så har inte megadrive s video som standard.
HD MD är väl lätt att få tag i? :shock:
 #21857  by Tronin
 
AlmostOriginal wrote:Slät NES vad jag vet kan spela multi carts.
Det stämmer, men mer än så klarar den inte.
AlmostOriginal wrote:HD MD är väl lätt att få tag i? :shock:
Inte versionen utan TMSS.
 #21858  by nissling
 
CloudMaster wrote:men tar inte första MD med "High definition.." och s-video utgång det mesta?
Ingen Mega Drive har S-videoutgång utan modifikation. Dock finns det adaptrar från t.ex. Micomsoft som konverterar signalen från RGB till S-video.
 #21888  by CloudMaster
 
Jag mena den som ser ut som en stor S-video ut, vet inte vad den heter, bara RGB?

Hitta mina anteckningar från när jag tänkte spela igenom alla roms på konsollen, kom inte så långt :)

Dokumentet hette "developpd for only ntsc system" :lol:
såg ut såhär

3 Ninjas Kick Back (USA).smd
6-Pak
Aerobiz Supersonic (USA).smd
babys day out
barbie vaation adventure
barneys hide and seek
beauty beast belles quest
beauty beast roar..
berenstein bears
bill walsh 95
Bishoujo Senshi Sailor Moon (Japan).md
boxing legends of the ring??
bugs bunny double trouble
Chou Kyuukai Miracle Nine (Japan).md
coach k college basketball
college football usa 96
college football usa 97
College Football's National Championship (USA).md
college slam
colums 3
crystals pony tale
death and return of superman
dinosaurs tale
dinosaurs for hire
doom troopers
doraemon
double dragon v
dyna brothers 2 sega channel special
espn national hockey night
espn speed world
ESPN Sunday Night NFL (USA).smd
frogger
from tv animation
gargoyles
goofys hysterical
great cirkus mystery
home alone 2
instruments of chaos indiana jones
j league pro striker 2
j league pro.. final stage
j league pro.. perfect
jammit
Janou Touryuumon (Japan).smd
the magic school bus
mary shelleys frankenstein
 #21891  by Tronin
 
Nu vet jag inte om vi ska lägga till spel som inte har testats på fysisk hårdvara. För jag har testat NTSC-roms på emulator som har varit inställd på PAL och fått annat resultat när jag sedan testat det fysiska spelet.
 #21954  by Rotmosträdet
 
DIN-kontakter är en jungel, så fort man hittat en kabel till en gammal video/kamera/tv-spel/whatever så är det fel antal piggar eller så sitter de fel. Hur kunde de utveckla en sån standard som havererade så??

Minns att jag nästan våldade in fel kontakter som liten. :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/DIN-kontakt" onclick="window.open(this.href);return false;
 #29495  by Bondmaster
 
Tronin wrote:Nej, den informationen stämmer inte. Du ska ha bra jävla tur för att ha en MD1 som tar allt = en av de första versionerna där det inte står "Licensed by SEGA" (eller vad det nu står) när du slår på enheten.

slaJYer: Jag uppdaterar listan med din information. Alien 3 släpptes 1992, så den täcks redan av andra punkten på listan.
Så du menar att jag har ett officielt mega drive som är regionsfritt i sen 1997 utan att veta om det, då göfab i brastad sålde ut deras sista mega drive för 400:-/st som jag desutom betalade med enkronor
Last edited by Bondmaster on 25 Apr 2016, 15:19, edited 1 time in total.