Forumet för dig som älskar Sega! 

  • 4-spelares adapter?

  • Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #5101  by NGF
 
Jag tänkte försöka anordna lite 4-spelskvällar hemma hos mig men har ingen adapter i nuläget.
Följande spel är intressanta att spela:
NHLspelen
NBAJam TE

Är det någon som vet vilka 4-playeradaptrar som fungerar till vilka spel eller är det något universialsystem?
 #5105  by NGF
 
Jättebra lista! [thumbup] Tackar så mycket!
Så då är det en s.k. TeamPlayer jag behöver.
 #5109  by Zebbe
 
Varsågod :): Hoppas du får trevliga spelkvällar :).
 #5110  by NGF
 
Tack tack, men först måste man ju få tag på en, kollade på tradera och det fanns en där men det var dyrfyndet :roll:
 #5113  by Tronin
 
Ja, TP köper man inte billigt i Sverige. Jag inhandlade min från steterna för 48 kr. Frakten gick visserligen på 104 kr, men är betydligt billigare än att köpa en på Tradera. Se dock till så det är version 2 du inhandlar.
 #5117  by NGF
 
Oj då, att de var så dyra, trodde de kunde slumpas bort för 10kr :?
Vad är det för skillnad på TP1 och 2?
 #5118  by Tronin
 
TP1:
Image

TP2:
Image

Det är två sladdar till TP2 samtidigt som själva texten ovanpå adaptern skiljer sig lite.
 #5119  by NGF
 
2an ena har "extra" läget och den andra inte. 2an är mer kompatibel, vad mer?

Finns det någon regionkontroll eller är det helt regionfritt?
 #5120  by Tronin
 
Jag tror inte det är några fler skillnader.

Den är regionsfri, eller jag antar det iaf. Det tycks bara finnas en version (Genesis) och den funkar på min svensksålda MD.
 #5121  by Rotmosträdet
 
Logiskt nog kan du spela 5 spelare med TP1 och bara 4 med TP2 eftersom den tar upp båda portarna.

Till 8-spelar-spel måste du ha 2 st. TP1 om jag inte har fel?
 #5122  by NGF
 
Ska testa att få tag på TP2 och om den inte stödjer alla spel får jag väl slå till på en EAadapter också.. Nu till det riktigt pinsamma, när jag tänker efter så tror jag att jag kan ha en boxad TP1 någonstans men jag orkar inte rota igenom alla lådor :oops:
 #5123  by Tronin
 
Rotmosträdet wrote:Logiskt nog kan du spela 5 spelare med TP1 och bara 4 med TP2 eftersom den tar upp båda portarna.

Till 8-spelar-spel måste du ha 2 st. TP1 om jag inte har fel?
TP2 tar inte upp båda portarna i alla spel, så det ska gå att spela 5 spelare med TP2 också. Och tittar man i manualen så ska det gå att koppla två TP2 för att spela 8-spelar-spel.

NGF: Bara till att börja leta då ju :P
 #5292  by stattin
 
Jag är på kort humör idag.
Instruktioner tilll en multiplayer (som maniaC sa "röd knapp, lite mer md2 stil" fast denna med två sladdar!)

Vill man läsa så ta hem bilden, öppna i en bildvisare och zooma in.
Attachments:
4player.JPG
4player.JPG (493.93 KiB) Viewed 18513 times