Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FAQ: MD-spel med både blått och svart omslag

  • Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #11798  by Zebbe
 
Det finns ett antal spel med både blått och svart omslag. Här är de jag kan komma på:

- Dr. Robotnik's Mean Bean Machine - Blå i Frankrike (m. titeln "... and his..."), svart i övriga Europa.
- Dragon Ball Z - Kom bara i Frankrike och Portugal verkar det som. Svart i den förra, blå i den senare
- Eternal Champions - Svensk version svart, EU-versionen blå, AU-versionen svart
- Landstalker - Blå (och svart) i Tyskland (m. tysk text), svart i övriga Europa
- McDonald's Treasure Land Adventure - Vet inte varför de gjorde både svart och blå här, har dock helt säkert sett båda varianterna
- Ren & Stimpy
- Streets of Rage II - Finns en märklig blandversion släppt i Portugal
- Super Street Fighter II - Svart i UK, blå i övriga Europa
- ToeJam & Earl in Panic on Funkotron - Blå i Tyskland (m. tysk text), svart i övriga Europa

(- Pier Solar - Originalversionen är blå, reprinten är svart)

En del kan ni se på Guardiana:
http://www.guardiana.net" onclick="window.open(this.href);return false;
 #11808  by HVQ
 
Hmm kan inte komma på några fler än de du listat zebbe. Sega borde dock ha kört den svarta ända till slutet..
 #11809  by Zebbe
 
Jag gillar personligen båda. Hade varit bäst, mer enhetligt, om de kört med enbart en. Men det funkar med sorterade helt svarta och helt blå rader på hyllorna.
 #11815  by Zebbe
 
Där ser man :). Kanske är så med Donken-spelet också, att bara den svenska versionen är svart? Det finns ju en mystisk svensk inlaga för Thunder Force II, som har JP-versionens artwork.
 #11821  by HVQ
 
Landstalker i tyskland finns även som svart. Kanske var efterfrågan så bra att de gjorde ett nysläpp..
 #15683  by Rotmosträdet
 
Mean Bean Machine kom i blått i Frankrike!

Eternal Champions verkar snuskigt ovanlig i svart dock, hur ofta har ni sett den? Ej AU-utgåvan.
 #15728  by Zebbe
 
Jag tror att jag sett den ett par gånger.