Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FAQ: Lista över svenska hyrutgåvor

  • Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #14473  by Rotmosträdet
 
Ah, hon har nya spel ute nu. Underligt nog skriver hon att alla spel är i MYCKET BRA SKICK. Jag vann ett hyrspel, det var ett riktigt bedrövligt skick på det. Varning alltså.
 #14496  by Tronin
 
Rotmosträdet wrote:Ah, hon har nya spel ute nu.
Uppdaterade listan med två nya spel utav de hon lagt upp: Dick Tracy och Evander Holyfield's "Real Deal" Boxing.
 #14510  by Martin
 
Det fanns väl några spel som var exklusiva för uthyrning? Minns att Mortal Kombat åtminstone var tidsexklusiv och lanserades först som hyrspel och senare som köpspel. Vore kul om sådant kunde markerat på listan med olika färgkodningar eller något i den stilen.
 #16034  by Martin
 
Här är infoutskicket om Mortal Kombat. Och nedan även ett annat exempel på hyrexklusivt. Båda dessa bilder är med i en kommande bok...
Hyr-Mortal Kombat-HENT.jpg
Hyr-Mortal Kombat-HENT.jpg (216.42 KiB) Viewed 17972 times
Hyr-HENT.jpg
Hyr-HENT.jpg (106.56 KiB) Viewed 17972 times
 #16399  by Tronin
 
Det är en bra dag när man kan lägga till 18 nya titlar till FAQ:en:
Castle of Illusion Starring Mickey Mouse
EA Hockey
Fatal Fury
Flintstones, The
Greendog: The Beached Surfer Dude!
Home Alone
Lemmings
LHX Attack Chopper
Olympic Gold: Barcelona '92
Pit-Fighter
Shinobi III: Return of the Ninja Master
Strider II
Super Hang-On
Super Thunder Blade
Terminator, The
Theme Park
Tiny Toon Adventures: Buster's Hidden Treasure
Wonder Boy in Monster World
Finns det några bevis för att Beavis and Butt-head, Rocket Knight Adventures och/eller Toki: Going Ape Spit kom som hyrutgåva?

Jag har valt att blåmarkera både Atomic Runner och Fatal Fury tills vidare.

För övrigt är det häftigt med Strider II. Man kan ju tycka att det borde innebära att även Strider fick ett hyrsläpp.
 #16402  by CloudMaster
 
Tronin wrote: För övrigt är det häftigt med Strider II. Man kan ju tycka att det borde innebära att även Strider fick ett hyrsläpp.
Det vore nice men tror inte det betyder någonting, när jag kollade igenom mina spel värkar det inte som att det låg så mycket tanke bakom titlarna..

micro machines (hent gruppen)
micro machines 2 (sf)
pga tour golf II (hent gruppen)
pga tour golf III (sf)
jungle strike (hent gruppen)
urban strike (sf)

:D

strider II inlagan är dock jävligt snygg, vill bara kasta in den i en svart box, men kan tänka mig att den säkert kom i en blå
Last edited by CloudMaster on 15 Jul 2014, 20:05, edited 1 time in total.
 #16413  by Martin
 
Jag har ju förresten lite infoblad från Hent-gruppen (som ovan om Mortal Kombat) kan försöka sammanställa från dem. Måste bara ner och gräva i källaren igen, kan inte ha alla pärmar uppe i lägenheten. :P
 #16486  by CloudMaster
 
Tronin wrote: Finns det några bevis för att Beavis and Butt-head, Rocket Knight Adventures och/eller Toki: Going Ape Spit kom som hyrutgåva?
Jag har en bild på beavis and butt-head, märklig inlaga, ser ut som den vanliga fast lite större, logotyper har flyttats om och extra stor blå kant för att fylla ut. undra vem som gav ut det?
 #16612  by Martin
 
Kanske inte rätt tråd, men såg några Master System-hyrutgåvor på Retroresan meetup nu i helgen. Ett av dem var märkt med Kanal 10-klistermärke.
image.jpg
image.jpg (31.47 KiB) Viewed 17620 times
image.jpg
image.jpg (38.21 KiB) Viewed 17620 times
image.jpg
image.jpg (43.36 KiB) Viewed 17620 times
image.jpg
image.jpg (38.14 KiB) Viewed 17620 times
image.jpg
image.jpg (40.55 KiB) Viewed 17620 times
image.jpg
image.jpg (37.63 KiB) Viewed 17620 times
image.jpg
image.jpg (42.53 KiB) Viewed 17620 times
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10