Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FAQ: Variationer och avvikelser

  • Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #4875  by Rotmosträdet
 
De är inte så jättedyra men svåra att hitta i bra skick. Gav 300:- för Sodan. De övriga mellan 50-200:- ungefär.

Zany Golf, Batte Squadron & Budokan är schyssta spel.

Football & Populous är ospelbara idag om man inte minns kontrollen sen man var ung.

Sodan placers i kategorin: "Så sjukt uselt att det blir roligt och man vill fortsätta köra." De verkar ha glömt speltesta det och inte frågat sig: "Är det här kul?".
 #4896  by Zebbe
 
Tack för genomgången, blir till att köpa åtminstone Sodan :D.
 #6076  by HVQ
 
Det är den portugiska versionen som är blå har jag för mig.
 #6077  by Tronin
 
Kan nog stämma. Såg nu att det stod "PORTUGESE RELEASE" i rubriken :P Men själva kassetten är väl från den franska releasen, eller?
Last edited by Tronin on 19 Mar 2012, 19:51, edited 1 time in total.
 #8409  by Tronin
 
Janone wrote:Röd innerkartong har jag aldrig sett, låter mer som att de ersatt en skadad kartong med en ntsc kartong. Eller?
Game-World sålde ett S&K med röd innerkartong för några veckor sedan. Är det bekräftat att kartongen är amerikansk, eller är det bara ett antagande från Jannes sida?

Idag fick jag hem ett S&K med blå innerkartong, det var första gången jag sett en sådan. Oftast ser man den svarta kartongen. Till skillnad från den svarta går den blå kartongen inte som en ram runt kassetten utan framsidan ser mer ut som ett u, om ni förstår vad jag menar.
 #12001  by ManiaC
 
Är den ena framsida av manual och andra baksida av manual eller är detta två helt olika manualer till mega games 6 ?

Tänkte olika, då säljaren skriver i auktionsbeskrivning att manual endast ingår till revenge of shinobi..

http://www.ebay.co.uk/itm/Mega-Games-6- ... 2ec97ccae6" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.ebay.co.uk/itm/MEGA-GAMES-6- ... 232e4e5207" onclick="window.open(this.href);return false;
 #12004  by Tronin
 
Det kan vara som så att manualen hör till Mega Games 6 iom att det varken står "vol. 2" eller "vol. 3" på den. Det förutsätter iofs att det kom sex olika manualer till Mega Games 6 vilket känns lite väl mycket för att man ska kunna stänga fodralet.
 #12062  by Tronin
 
Sonic 2

Den övre manualen är tryckt i Hong Kong. Den undre manualen är tryckt i Japan.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Den vänstra inlagan är tryckt i Japan. Den högra inlagan är tryckt i Kina.
Image

Image

Image
Färgmässigt matchar manualen från Hong Kong med inlagan från Japan och manualen från Japan med inlagan från Kina.
 #14574  by Rotmosträdet
 
Sämre trcykare i Kina än Japan? :roll:

Här kommer en rolig variant som jag fick "komplett" nyligen. "Six Pack" är tysk och jag tvivlar på om det finns något omslag till den tyvärr. :(
Attachments:
IMG_8692.JPG
IMG_8692.JPG (348.8 KiB) Viewed 20523 times
 #14753  by HVQ
 
Undrar om den med gul fyrkant såldes i UK eller om den såldes parallellt i länder som tyskland/frankrike som har andra språkversioner..?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10