Forumet för dig som älskar Sega! 

  • När började SEGA med en epilepsivarning?

  • Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #1558  by Rotmosträdet
 
Har hittat en lapp i följande spel liknande den som kom till NES runt 1994.

Mega Drive:

Batman (bred lapp: 670-2779) tveksamt om den låg i rätt spel
Mega Games 3 (smal lapp: 670-3551)
Menacer (A4-lapp: 670-2779)
NHL 97 (smal lapp: 670-2779-02)

De verkar ha svårt att bestämma sig hur den ska se ut. :roll:
 #4747  by Rotmosträdet
 
Undrar också över SEGA-klubben. Någon som var med där? Det stod någonstans jag läste att de skickade med en lapp liknande Bergsalas registerringskort med alla spel, men jag har ALDRIG sett det..!!
 #5257  by stattin
 
Jag rotade igenom min kartong till multi megan och där hittade jag en.

SEGA BRIO AB/PlayMix
Svarspost 290013600
283 00 Osby

"Som ägare till en SEGA-Maskin kan du dessutom bli Officiell SEGA-Spelare!
Allt du behöver göra är att fylla i kupongen här nedan och skicka den till oss. Portot är betalt.
Så snart vi fått din anmälan sänder vi dig ett speciellt registreringsbevis. Sedan kommer du
fortlöpande att få förmånliga erbjudanden, information om nya spel och andra nyheter skickade
direkt hem till dig!"

Alltså var det nån som skickade in detta och fick nått "speciellt registreringsbevis" eller? Skulle vara kul och se.

Som sagt jag skickade in mitt men jag var nog lite sent ute då. Men å andra sidan kom ju multimegan rätt sent.

Eller är det nån annan lapp du tänker på rotmos?
 #5264  by Rotmosträdet
 
Nope, helt rätt. Har du någon bild?

Det ska dessutom ha kommit flera olika medlemstidningar.

De första om endast Master System har jag bara sett i en auktion och de gick svindyrt.

Sen kom de "hyfsat" vanliga (läs: ovanliga) klubbladen, jag har nästan alla. Dyra...

Sist kom en som hette SEGA Power Magazine runt 1993 men jag har bara sett någon enstaka kopierad bild på den. :(

De skickade även ut lite annan info men få verkar ha kvar det.
 #5272  by HVQ
 
Jag har en ny MD2 som är svensksåld. Ska se om jag kan rota fram den och kolla om det ligger någon sådan lapp med till den också.
 #5297  by HVQ
 
Vet typ inget alls om "Segaspels-klubben". Du har inga foton på hur ett sånt där medlemsutskick såg ut?
 #5339  by bobnimbe
 
Jag skickade minsann in mitt typ 1989. Fick ett snyggt plastkort med en bild på megadriven, samt lite kvartalsutskick med erbjudanden och reklam och sådant. Oftast samma som tidningsannonserna fast på ett snyggt blankt A4 med rejälare papper. Det var genom det jag började prenumerera på Sega Power från UK. Ingen aning vart plastkortet är idag dock, men jag har foto på det från när jag gick i högstadiet och vi framkallade egna bilder. Ska rota lite.