Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Tomma fodral till Mega Drive

  • Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #2372  by Tronin
 
Jag har fått hem lite spel med rätt risiga fodral. Är det någon som vet var man kan få tag i tomma spelfodral i bra skick för en billig peng?
 #2374  by Tronin
 
Mjä, får ju betala frakt för skiten ändå. Hittade några här. Priset är väl lite saftigt, 60kr/st, men jag antar att det inte finns något annat alternativ.
 #2375  by Janone
 
Har ett gäng som jag använder som utfyllnad bakom spelen i bokhyllan. :)
Hur mycket är "billigt"? Måste ju vara värt arbetet att skicka "skiten" också hehe. :)

Men har ett gäng i nästan nyskick om det skulle vara intressant.
 #2385  by Janone
 
Låter vettigt :) Ska rota lite och se hur många jag kan få fram. Ange gärna vad du behöver standard, ea eller ovanligt (typ virtua racing kasett typ) fodral.
 #2397  by Janone
 
Jag vet inte riktigt hur många. Men tio standard borde jag kunna skrapa ihop.
 #2416  by Tronin
 
Janone wrote:Låter vettigt :) Ska rota lite och se hur många jag kan få fram. Ange gärna vad du behöver standard, ea eller ovanligt (typ virtua racing kasett typ) fodral.
Jag skulle nog behöva 5 EA och 5 standard.
 #2424  by Janone
 
Jag ska kika på det, vet inte hur mycket tid jag kommer ha nu i veckan men till nästa helg så. :)
 #3015  by carlthehedgehog
 
Har på tradera för 1 vecka sedan vunnit en auktion på en likadan spelkonsol (megadrive 1)som jag fick av min pappa för 20 år sedan samt att jag vann 14 spel till som man lirade som liten. Snacka om att nostalgin flödar över!! Hoppas burken kommer i veckan för då vet jag en som nästan blir sjukskriven för att va hemma och krya på sej ;)

Nu till saken.. Har letat på NÄSTAN alla ställen jag kan komma på efter tomma nya fodral till några segaspel som jag har lösa. Någon som har eller vet vart man kan få tag på dessa? Vore gryyyyymt tacksam!!! Skulle behövt 10-15 st. :mrgreen:
 #3016  by ManiaC
 
Jag vet faktiskt ingen som säljer tomma fodral till Sega men däremot brukar man kunna plocka upp dem billiga/dåliga titlarna av gameworld på tradera för en 10kr st sen plockar man fodralen bara.. säljer bytar liren om man inte vill ha dem..
 #3017  by carlthehedgehog
 
ManiaC wrote:Jag vet faktiskt ingen som säljer tomma fodral till Sega men däremot brukar man kunna plocka upp dem billiga/dåliga titlarna av gameworld på tradera för en 10kr st sen plockar man fodralen bara.. säljer bytar liren om man inte vill ha dem..


Ja det är ju faktiskt ett alternativ.. Vet inte varför, är ju inte jätteviktigt men vore lite kul att gradera upp favoritspelen med nya fodral och ge de lite sämre fodralen till liren som egentligen bara är fyllning i bokhyllan. Får se om nån annan kanske har sett nya fodral nånstans. Tack för svaret iaf, trevlig kväll!
 #3023  by Batman666
 
Har en rad tomma fodral i källaren tror jag, trodde inte det fanns något intresse för sådant.

Nu är dem ju inte nya direkt, vilket var vad du var ute efter ;)

Majoriteten är från begagnade spel från tradera, så vette fan hur kvalitén är har legat ett tag där nere också.