Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Svensk inofficiell lista över utgivna MD / CD / 32X-spel

  • Lista över SMD-spelen i Europa
Lista över SMD-spelen i Europa
 #1137  by Rotmosträdet
 
Nåt är det på Sampras 96, kanske en sån där remsa som satt på vissa vid köp från postorder t.ex.

Fler spel ni vet fattas på listan? Tror et av Elitserien-spelen fattades i samlingen men jag hittade på gamle SEGA-chefens kontro på BRIO. :)
 #1155  by Hrossharsgrani
 
Rotmosträdet wrote:Hross: Jag har lagt till dem, vad har du för bevis för att de kom?

(Skickar dina Cd32-spel idag btw.)

Har ett svenskt kvitto tillhörande Fifa 97 (549:-). Techno Clash har jag väl inget bevis för, förutom att jag köpte det i Sverige.
Båda har dessutom svensk text på baksidan, så intentionen att kränga dem i Sverige fanns ju.
 #1232  by Rotmosträdet
 
Nu har jag gått igenom all svensk SEGA-reklam jag har och hittat följande som inte fanns med i BRIO:s samling men borde ha släppts här:

Kommer lägga till dessa:

Batman Returns
F1
Immortal, Will Harvey Presents The
Micro Machines 2 - Turbo Tournament
Micro Machines Military
NBA Live 96
NHL 97
PGA Tour Golf II
Super Smash T.V.
World of Illusion - Starring Mickey Mouse & Donald Duck

Följande är jag osäker på, kanske kom de? NÅGON SOM SETT DEM I BUTIK I SVERIGE!?

Burning Force
James Pond 3 - Operation Starfi5h
Where in the World is Carmen Sandiego?
Wrestle War

Följande skulle komma men dessa blev det inte ens PAL av:

Instruments of Chaos - Starring Young Indiana Jones (Det finns ett omslag på en Mega Drive-version i ett svenskt reklamblad men spelet verkar inte existera i PAL! Skulle kommit i oktober 1993.)
Vectorman 2 (Skulle komma april 1997 men kom aldrig i PAL-version.)
 #1271  by Rotmosträdet
 
Följande kom i alla fall som hyrspel enligt de hyrinlagor jag har på svenska. Flertalet såldes nog också.

Beavis and Butthead, MTV's (CIC AB??)
Burning Force (HENT-gruppen, med Genesis-fodral för svensk uthyrning!)
Cliffhanger (SF)
Gråben & Hyjulben (SF, svensk titel på fodralet)
HardBall III, Al Michaels Announces (HENT-gruppen)
Judge Dredd (SF)
Mortal Kombat (HENT-gruppen)
Mutant League Hockey (SF)
Sensible Soccer (SF)
Skitchin (HENT-gruppen)
Summer Challenge (HENT-gruppen)
Toughman Contest (SF)
True Lies (SF)
Universal Soldier (HENT-gruppen)
Winter Challenge (HENT-gruppen)
 #1310  by Martin
 
James Pond 3 har jag sålt i butik, men kom ganska sent, så tror vi bara sålde 1-2 exemplar, medan tvåan var omåttligt populär back in the days.
 #2149  by Rotmosträdet
 
Släppte Konami MD-spel själva i Sverige? Med SNES gjorde de väl det!

Det fattas spel som Acme All-Stars, Sparkster, Tournament Fighters, Lethal Enforcers och Probotector här så det kanske stämmer?
 #8200  by Danefantom
 
nissling wrote:Sonic & Knuckles borde ha släppts i Sverige eftersom det finns ett avsnitt av Svensson Svensson där en kartong till spelet ligger på bordet i deras vardagsrum, och den serien gjordes år 1994 så jag har svårt att tänka mig att SVT gjorde någon slags import för att få tag på det spelet.
Jag har själv sett ett sonic and knuckels i en leksaks affär i skåne för ett bra tag sen,
konstigt nog var den inte i "pappers förpacking" utan i vanligt mega drive plast fodral,
kan inte sett fel då sonic and k har så pass enkel art work
 #8202  by Tronin
 
Först tänkte jag att det måste varit ett egentillverkat instick till en vanlig box. Efter att ha tittat på följande omslag är jag inte lika säker:

STANDARD - Pappbox
Image

VARIANT - Plastbox
Image

Om det är som så att Sonic & Knuckles även kom i vanlig box är den brutalt svår att få tag i.

Edit:
Observera att det ovan bara är spekulationer från min sida och att det år 2015 fortfarande saknas bevis för att Sonic & Knuckles släpptes i plastbox i Europa.
 #8237  by HVQ
 
tror på att S&K kom i plastbox först när jag ser den med mina egna ögon. Däremot så finns ju en australiensisk PAL utgåva i plastbox men den ser inte ut sådär som på din bild rucket.
 #22844  by reznorhead
 
Har en reklambroschyr med Young Indiana Jones i. Fulla titeln är Young Indiana Jones Instruments of Chaos.

Så här står det i reklamen.
"Som namnet antyder är detta ett äventyr från Indys ungdom. Indy måste stoppa en grupp forskare från att lämna hemligheten på ett nytt supervapen till de tyska spionerna. Eftersom supervapnet blir starkare för varje gång du misslyckas, måste du vara skärpt från början."

Har aldrig sett en PAL version av detta spelet. Detta reklambladet är innan sega började med de blåa boxarna.
Kan detta vara ett tänkt släpp som blev inställt? Väldig nyfiken blev jag iaf.
 #22867  by Tronin
 
Du syftar på mitt gamla inlägg? Det finns ingenting som tyder på att det är en riktig inlaga. Min gissning är att någon annan har skrivit ut det för att komplettera kassetten.

Edit: Något som styrker den teorin är att nederdelen på inlagan är bortskuren för att passa fodralet.