Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Bredbandsadapter till DC?

  • Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
 #7646  by NGF
 
Jag är sugen på bredbandsadapter till DC. Vad ska man vara beredd att betala för dessa? Finns några på ebay men vägrar tro att detta verkligen är marknadsvärdet?

Har någon här provat den? Läste att Quake3 fortfarande går att spela?
Finns det någon nyare browser än DreamOn eller vad den nu heter? Annars får man väl problem med de flesta sidor?
 #7648  by Janone
 
Vill minnas att de ärriktigt dyra tyvärr, Det ska gå att koppla dcn via vanliga modemet till din pc för att sen dela nätverk, har bara läst kortfattat om det så jag är inte underförstådd med hur det fungerar.
 #7650  by NGF
 
Ajdå, kanske värt att kolla upp lågbudgetlösningen då, men det går väl rätt trögt då kan man tänka..
 #7651  by Janone
 
Om du ska använda den till att spela borde det flyta på bra med ett 56k modem, det är ju trots allt bara överföringen mellan dator-dc.
 #7654  by NGF
 
Mja jag ville väl testa att surfa runt lite också eftersom jag har tangentbord och mus :)
 #12655  by Axus
 
Mulleboy wrote:Jag är sugen på att spela phantasy star online på dreamcasten över nätet, är detta möjligt idag? Finns det servrar kvar för det?
Om det fungerar med Dreamcast-via-PC-lösningen är jag mer än gärna med. Spelade det över 100 timmar online, och väntade på att mina föräldrar skulle kicka ut mig när räkningen kom (då det fortfarande kostade för tiden man var online.) Det kom aldrig någon räkning. :D
 #14218  by Rotmosträdet
 
Testade också nätet några gånger på TV:en. Häftig grej men hade man inget tangentbord kändes det extremt segt.

Europolitan (var det dem som hade nätet åt Sega i Sverige?) skickade aldrig någon räkning om man surfade för under 100 kr eller nåt sånt. Fick aldrig någon heller.
 #20106  by Tandgnissle
 
Minns att jag spelade en hel del PSO, började med modem men gick över till en bredbandsadapter efter ett tag. Köpte senare PSOv2 begagnat så jag var tvungen att ringa SEGA I Storbritannien för att få dem att nollställa koden så att jag kunde spela online.
Att få bredbandsadaptern att fungera var också ett äventyr i sig då ingen i Sverige utgiven netkey kunde ställa om Dreamcasten till att använda den utan jag nödgades tanka ner och bränna en modifierad, amerikansk netkey för att ändra nätverksinställningarna (sparade i något flashminne man har problem att komma åt).