Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad spelar ni för tillfället? (Saturn & DC)

  • Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
 #12806  by nissling
 
Jag kan inte hitta den här tråden (endast MD och icke Sega-relaterat) så jag skapar en här.

Har spelat en del Power Stone på Sega Dreamcast ikväll, riktigt grymt spel som fyller mina tråkiga dagar. Ser fram emot att spela uppföljaren.
 #13371  by HVQ
 
Är det bra? Har varit lite sugen på att skaffa en saturn ett tag bland annat för det spelets skull.
 #13389  by cosmos
 
Jag skulle kalla det Bra/Ok. Kontrollen tar ett tag att bli van vid och spelet är riktigt klurigt. Men gillar man zelda spel så kommer man tycka om shining wisdom. Dock så finns det ju såklart bättre spel till saturn(speciellt i usa/japan).

Om du skulle fråga mig: Ska jag skaffa ett saturn?

Svar: Ja för helvete !:)
 #18882  by nissling
 
Provade Space Channel 5 och Rez på Dreamcast nyss. Space Channel 5 var oväntat svårt och roligt. Helt klar ett spel som jag kommer försöka varva. Men bara någon minut in i Rez så kände jag att ribban satt väldigt högt upp. Det var väldigt länge sedan jag fick en sån spelupplevelse. Samspelet mellan spelet i fråga och musiken skapar en fantastisk spelkänsla för att inte tala om designen som är oemotståndlig. Bara efter att ha klarat en bana känner jag att det är ett måste.
 #19418  by Axus
 
Spelar Power Stone till Dreamcast. Partyspelet håller än idag, och förutom lite oprecis spelkontroll är det helt fantastiskt om man har en spelkväll med ett gäng kompisar.

Image
 #19777  by MegaillumiCD
 
Crazy Taxi på DC.
Otroligt underhållande arkadspel i små doser. Trots att tidsgränserna för att hinna dit man ska är väldigt snävt satta, bilarna man rattar lider av extrem överstyrning och att låtlistan är väldigt begränsad och repetitiv, så känner man sig ändå sporrad att försöka igen och igen.
Sega i högform.
 #20161  by Tandgnissle
 
Axus wrote:Tandgnissle: Vad är det för grymt arkadkabinett du har? :D
Det är ett Atomiswave sit down-kabinett vilket i stort sett är ett Taito Egret 3. Monitorn är ganska trevlig då den är stor, platt och klarar upplösning från iaf 240p upp till 480p (VGA).
 #20481  by nissling
 
Dreamcast-kväll! :D Provade Sonic Shuffle, vilket skitspel... Bestämde mig sedan för att ge mig på SeGaGaGa trots att min japanska är rätt krasslig. Verkar vara rätt roligt och fullt möjligt att spela även om man inte kan språket fullt ut.

Lirade lite Rez dessutom och kom till slutbossen men dog. Riktigt bra spel! Kanske gör ett nytt försök ikväll. Den högra tummen värker...
 #20485  by Axus
 
nissling: Har alltid velat spela Segagaga, men har skippat det språkbarriären. Tror du att man skulle få ut något av det om man inte kan japanska alls, och endast använder sig av någon form av guide?
 #20487  by nissling
 
Det är nog inte omöjligt men jag tror att det är rätt bra om man har vissa kunskaper i japanska då det finns väldigt mycket spelrelaterade skämt (som jag själv knappt kan förstå). Det finns massor av kanjis, minst sagt. Ni på Segazine kanske vill ha en artikel på spelet när jag har klarat ut det?
 #20554  by nissling
 
Det skrevs något om översättningen sist i augusti 2013. Verkar ligga på is, men kom ihåg att Policenauts tog sju år att översätta. :P

Skriver gärna en artikel, men jag kommer nog inte att börja med spelet på allvar förrän någon vecka innan jul.
 #20624  by ecco
 
Just nu spelar jag dark savior på saturn. Ett spel jag till en början hatade när jag köpte det och lät det bli liggandes, men förra veckan blev jag så sjukt sugen på saturn så jag gav dark savior en sista chans och blev helt besatt :P

Jag är också fast besluten att en gång för alla klara ecco the dolphin till dreamcast. Tokspelade det som nytt (älskade grafiken), men la spelet åt sidan efter att jag kört fast vid "krossaren". Hittade då ingen information om hur jag skulle ta mig vidare, tills för en dryg månadsen då jag såg en walkthrought på youtube. Så nu simmar ecco vidare! :D
 #21509  by Tandgnissle
 
Så mycket internhumor att det sprängs i det spelet.
Du kanske vill titta på lite tjingtjongtecknat senare, Seha Girls är ganska roligt och handlar om megadrive, saturn och dreamcast som går i spelskolan och deltar i många galna upptåg ur spel man spelat. :D

Själv sitter jag och kör igenom Panzer Dragoon Orta igen. Det håller fortfarande.