Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Seaman

  • Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
 #18763  by Poleziax
 
Är sprillans ny på tråden så det får bli en fråga i den stilen. Är sugen på Seaman som finns i överflöd ( nåja ) på Ebay. Hur får jag den att funka på min Dreamcast.
Last edited by Tronin on 15 Oct 2014, 18:49, edited 1 time in total. Reason: Iom att det är en fråga flyttade jag din tråd.
 #18862  by Poleziax
 
Tydligen inte så lätt att besvara. Är det någon på forumet som har en Seaman och får den att funka?? :?
 #18869  by Henke
 
Är det något speciellt med det förutom att det är japanskt?

Annars är det som för precis alla andra japanska spel. Du behöver antingen:

1. Ett japanskt DC
2. En moddad PAL DC
3. En bootskiva

Sen behöver du även en mikrofon för att kunna spela det, verkar det som. Men den ingick med spelet, så den är nog inte särskillt svår att få tag på.
 #19046  by Poleziax
 
Så har jag också uppfattat det.
Last edited by Tronin on 27 Oct 2014, 08:53, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägg.
 #19087  by Poleziax
 
Det är troligtvis ingen större ide att köpa ett Seaman på Ebay. Hat ingen aning om hur man spelar ntsc-spel på min Dreamcast. :?
 #19089  by Henke
 
Men..., om du läser mitt inlägg och byter ut japanskt mot amerikanskt så är allt klart.

Alltså, du behöver antingen:

1. En amerikanskt DC
2. En moddad PAL DC
3. En bootskiva

Sen behöver du även en mikrofon för att kunna spela det, verkar det som. Men den ingick med spelet, så den är nog inte särskillt svår att få tag på.
 #19092  by Poleziax
 
Japp. Jag tror den satt!
Last edited by Tronin on 28 Oct 2014, 19:01, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägg.
 #21906  by Axus
 
Devolver Digital försöker övertala Sega till att ge dem tillåtelse att utveckla ett nytt Seaman.

Skulle kunna bli väldigt intressant om det görs på rätt sätt. :)
 #22017  by Poleziax
 
Cool!!!
När man söker Seaman på Tradera får man upp en.......Penispump!!!

Ska grunna på om jag behöver en sån.