EDIT: Nu är intervjun publicerad: http://segazine.net/2014/11/26/intervju ... let-ameba/
AMEBA är ett kommande äventyrsspel som utöver versioner till bland annat Windows och Linux även kommer att släppas i fysisk form till Dreamcast. Jag ska göra en intervju med Retro Sumos Carlos Oliveros (spelets regissör) och tänkte höra om ni har några frågor som ni skulle vilja ha svar på, som jag kan passa på att ställa?
Det finns inte jättemycket information om AMEBA ännu, och här är pressreleasen:
“How do you investigate a series of murders that may as well have never existed? Or, how can you be sure you haven’t lost it, when you’re the only cop in your city who thinks several un-connected deaths were not accidental or natural? These are the questions veteran inspector Hugo asks himself on an everyday basis.
I usually loathe visual novels. With the exception of just a few really good ones, they’re too ‘Japanese’ for my tastes, culturally speaking. So we’re taking the genre in a new direction: no anime-like art, as the teaser poster shows, obviously a more western take on storytelling and characterization, a serious story. Imagine Davind Fincher’s Seven meets Frank Miller’s Sin City comic books. Well, that’s what I’d like, but I’m not expecting to reach that kind of quality!”
AMEBA är ett kommande äventyrsspel som utöver versioner till bland annat Windows och Linux även kommer att släppas i fysisk form till Dreamcast. Jag ska göra en intervju med Retro Sumos Carlos Oliveros (spelets regissör) och tänkte höra om ni har några frågor som ni skulle vilja ha svar på, som jag kan passa på att ställa?
Det finns inte jättemycket information om AMEBA ännu, och här är pressreleasen:
“How do you investigate a series of murders that may as well have never existed? Or, how can you be sure you haven’t lost it, when you’re the only cop in your city who thinks several un-connected deaths were not accidental or natural? These are the questions veteran inspector Hugo asks himself on an everyday basis.
I usually loathe visual novels. With the exception of just a few really good ones, they’re too ‘Japanese’ for my tastes, culturally speaking. So we’re taking the genre in a new direction: no anime-like art, as the teaser poster shows, obviously a more western take on storytelling and characterization, a serious story. Imagine Davind Fincher’s Seven meets Frank Miller’s Sin City comic books. Well, that’s what I’d like, but I’m not expecting to reach that kind of quality!”
Last edited by Axus on 26 Nov 2014, 19:38, edited 1 time in total.