Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FRÅGESTUND - Ställ era frågor om Saturn & DC här!

  • Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
 #31645  by JHN
 
Hoppas jag lägger inlägget i rätt tråd nu, annars ber jag om ursäkt!

Det är så att min Dreamcast har ett visst surrande och vinande (o)ljud när jag kör den. Det är även utan att en skiva sitter i. Innan jag köpte den var den helt purfärsk i förpackningen, den har alltså inte använts tidigare. Kan det vara så att nån mekanisk del (fläkten?) behöver smörjas? Vad skulle ni ha gjort?

Filmade uppstart med telefonen och försökte få med ljudet samma kväll som jag köpte den. Det kanske inte är den bästa ljudupptagningen, men tycker ni att det låter normalt eller är det nåt fel? Kan tillägga att jag spelat ca 3 h hittills och det har gått som en dröm.

 #31649  by NGF
 
Mina två drömkastare är också ganska högljudda, generellt så är det en högljudd konsol i min erfarenhet men jag känner ändå inte riktigt igen ljudet. Om den är oanvänd så vore det ju konstigt om det var fel på fläkten.
 #31659  by JHN
 
Jag tänker att eftersom den har legat i förpackningen i nästan 18 år kan eventuell smörjning från fabriken ha torkat, så att konsolen gör lite mer oväsen än det är tänkt. :D Men efter att ha läst en del på nätet verkar det som att vissa exemplar låter väldigt mycket och andra mer måttligt. Jag har fortsatt spela en del och det är egentligen inget som stör, mest att man blir lite fundersam. Tack för responsen!