Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FRÅGESTUND - Ställ era frågor om Saturn & DC här!

  • Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
 #1549  by Rotmosträdet
 
För 5-10 år sen var japanska Saturn-spel hetare än tomtebloss i Sverige. Shooters såldes för enorma summor och samlare diskuterade dem överallt.

Helst plötsligt blev allt iskallt och idag är Saturn-marknaden död på Tradera etc. Vad hände? Var det för att Sven666 och alla andra shooter-nördar gick över till Mame, superguns och riktiga kabb??
 #1573  by Martin
 
Det är nog en bra anlays. En del som piratar istället kanske. Sedan kan det nog gå i vågor, medan NES har så stor bas med samlare och intresserade, så märks bortfall av aktiva samlare betydligt mer på Saturn. Sedan tror jag också att det togs in enorma mängder spel, folk trodde de kunde tjäna pengar på Saturn. T.ex. så köpte Tvspelsbörsen i Sthlm en jäkla massa Saturn-spel som de försökte sälja på Tradden och i butiken. Tror det blev en våg med översvämning av japanska spel. När jag var där så såg jag hur vanligt och billigt Saturn-spel var. Globalisering kanske? I början går det att var med om en guldrusch om det blir hype kring spel som shooterspelen och Capcoms 2D-fighters, men sedan har alla köpt sina guldklimpar när andra vågen kommer. Eller så kanske de gått över till PS3 och Xbox 360 med arkadstickor och lirar Super Street Fighter 4 eller andra liknande spel.
 #1579  by WERY
 
På RG2009 så hade ju GSMhacker flera lådor med Saturnspel från Japan så nog kan det vara så att det finns större utbud än folk köper
 #6587  by NGF
 
Jag skulle vilja köra lite importspel på min PAL Saturn, särskilt dem som behöver/mår bra av extra ram. Alltså behöver jag en med både regionsbortkopplande och ram. Är det någon på forumet som har erfarenhet av detta och kan rekommendera en bra modell som passar med alla spel?
 #22441  by ecco
 
Tjena

För några veckor sedan slog jag till på en tredjepartskontroller till dreamcast av fabrikatet "innovation", tror även den här kontrollen kallas "the innovation colour controller".

Trots låga förväntningar ändå helhetsintrycket ändå positivt. Plasten är tjock, knapparna känns okej och den ligger rätt bra i händerna.

Likt många andra tredjeparts kontroller till dreamcast har den två extra knappar "c" och "z", som är programmeringsbara så att önskad knappkombination kan köras vid ett tryck på en av dessa.
Frågan är bara hur man går till väga för att programmera in en knappkombination i dom?
Fick ingen manual med, och har inte lyckats hitta några instruktioner på vare sig google eller youtube. Någon som vet?

Det finns en "set" knapp vilket troligtvis skall användas för att mata in en knappkombination, samt en clear knapp som troligtvis nollställer knapparna. Märkligt nog står det turbo ovanför båda knapparna. Kanske är c & z programmerbara turboknappar?

På min quatom controller programmeras knapparna genom att set hålls in tills en en lampa börjar blinka, dessvärre finns ju ingen lampa på innovation controllern.

Någon som vet? :geek:

bild på en likadan fast annan färg:
http://s1303.photobucket.com/user/sevin ... 1.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
 #25254  by Rotmosträdet
 
Hur ovanligt är detta?

£50!

http://www.ebay.co.uk/itm/NHL-All-Star- ... 4aeb0429b2" onclick="window.open(this.href);return false;
 #25255  by Henke
 
Inte speciellt har jag för mig. Brukar väll gå för en hundring eller så. Det är nog bara nån galning som råkat lägga det budet.

EDIT: Game World har det för 170 köp nu, så ja, en hundring är väll rimligt.
 #26868  by CloudMaster
 
Köpte ett d-direct black limited edition dreamcast, den är rev 2 som tydligen är lite billigare gjord och går sönder lättare, så jag tänkte byta innehållet mot ett ntsc-j rev 1 eller rev 0,
rev 1 borde ju gå utan problem men undrar om det går med rev 0, om skruvhål och sånt sitter på samma ställe?

Antar att jag kommer få chansa och prova men någon kanske vet?
 #29336  by CloudMaster
 
Jag chansade och det passade som handen i handsken, lustigt nog passade inte rev 2 innehållet så bra i rev 0 skalet, saknades två skruvhål för plastfläckten.

D-Direct black med metallfläckt, heatsinks, yamaha läsare och europeisk psu.
Attachments:
DSC_0590.JPG
DSC_0590.JPG (2.48 MiB) Viewed 17346 times