Forumet för dig som älskar Sega! 

  • USB-GDROM

  • Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
 #27072  by CloudMaster
 
Sprang på den här smidiga grejen inatt, ersätter gdromen (som kommer gå sönder förr eller senare) med en usb port

Image



Lätt att montera, behöver inte lödas


Gameplay


Description/Features:

- USB 2.0 Host
- supports any USB media up to 2 TBytes: USB Flashstick, USB HDD, USB-SD
- FAT32 (long file/dir names supported)
- unlimited sub-dirs with any names
- 100% compatible (about 500 games was tested by DC community)
- CDDA supported
- Images: GDI, ISO, cdi
- «Region free» can be ON or OFF (you can launch any GDI images(NTSC/PAL/JP/EU/US) at your console)
- excellent design
- warranty 50 years

Tror han gör det mesta för hand, folk som har kontaktat han om att köpa bara en har inte fått något svar ibland, så om det finns någon som kan vara lite intresserad av att kanske sambeställa framöver så säg till.

$177
 #27076  by Janone
 
Jag fick en kortläsare anpassad till DC av Bnicke för några år sedan. Vet inte hur den fungerar eller om den fungerar men det borde den. Det är en mycket enklare lösning då den inte plockar bort något från dcn utan bara fungerar som ett supplement. Om den nu fungerar vill säga:)
 #27080  by CloudMaster
 
Jag känner till Dreamshell och GDEMU, och att man kan använda Dreamshell till att boota spel från hårddisk (kräver custom bios och en jäkla massa lödande).

Men dom har inte i närheten av 100% kompatibilitet med alla spel, och utvecklingen går väldigt sakta framåt, den här ryssen verkar ju veta vad han sysslar med då han har gjort en likadan för 3do förut, och senaste firmware laddades upp för bara tre månader sen.

Jag kommer lätt försöka beställa en så småningom, undrade bara om någon annan ville beställa samtidigt, så han blir mer pepp på att beställa hem grejer, och fortsätta förfina firmwaren.
 #27093  by Janone
 
Ah okey jag känner inte till ngt av det. Gillar bara inte tanken på att byta ut originaldelar mot delar som inte är original. :) Vill du ha stickan, skänker den gärna vidare.
 #27103  by Janone
 
Slänger ner den i md lådan sen då. :)