Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Repro- / Homebrewtråden (Saturn & DC)

  • Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
 #13124  by Axus
 
Zebbe: Fint, återkommer med det. :)

Är det någon skillnad på de japanska, amerikanska och europeiska utgåvorna för Dreamcast-versionen? I och med att spelet är regionsfritt, men ändå möjligt att beställa till alla de tre olika regionerna tänkte jag.
 #13191  by Megadriven
 
Zebbe wrote:^ Mm, gör det.

Detta var mycket goda nyheter , kommer GARANTERAT köpa det :)
Kommer den i wii u box med skiva blir det ett andra köp!
 #13200  by Zebbe
 
Axus wrote:Zebbe: Fint, återkommer med det. :)

Är det någon skillnad på de japanska, amerikanska och europeiska utgåvorna för Dreamcast-versionen? I och med att spelet är regionsfritt, men ändå möjligt att beställa till alla de tre olika regionerna tänkte jag.
Kan du inte kontakta Super Fighter Team och fixa en intervju med honom också? Var ett bra tag sedan man hörde MD-nyheter därifrån.

Skillnaden blir mest i omslagsdesignen tror jag (de ska försöka efterlikna originaldesignerna såklart).
 #13202  by HVQ
 
Super Fighter har väl hållit på något snes spel nu senast?
 #13203  by Zebbe
 
Japp. Det ska tydligen släppas snart.
 #13457  by Axus
 
Zebbe wrote: Kan du inte kontakta Super Fighter Team och fixa en intervju med honom också? Var ett bra tag sedan man hörde MD-nyheter därifrån.

Skillnaden blir mest i omslagsdesignen tror jag (de ska försöka efterlikna originaldesignerna såklart).
Ja, det skulle vara intressant. :) Inte så påläst kring dem däremot. Mycket med lanseringen av PS4 nu dock, och en hel del recensionsexemplar som jag ligger efter med. Men det lugnar nog ned sig snart. :)
 #18423  by Zebbe
 
Nu är Pier Solar släppt till PS3, PS4, Steam och Ouya. Det kommer snart även till WiiU och Xbone, och sist (troligen) till Dreamcast.

PS4: http://bit.ly/1Bz2d5w" onclick="window.open(this.href);return false;
PS3: http://bit.ly/1Bz2fu1" onclick="window.open(this.href);return false;
STEAM: bit.ly/1xuBzwQ
OUYA: http://bit.ly/1Bz2dT0" onclick="window.open(this.href);return false;
 #18424  by nissling
 
Ps3-versionen hade jag missat helt. Då DualSchock3 enligt mig är den överlägset bästa handkontrollen (efter Playstation original) och upplösningen är ännu det blir ännu högre än på Dreamcast så får det nog bli den.
 #18434  by Zebbe
 
Ja, det finns många versioner att välja mellan, alla har sina fördelar och nackdelar :).
 #26846  by Tronin
 
Ett nytt spel kan vara på gång till Dreamcast!

" onclick="window.open(this.href);return false;

Saber Rider and the Star Sheriffs är ett spel som försöker finansieras via Kickstarter. Med 25 dagar kvar har kampanjen redan fått in en tredjedel av sitt mål.
 #26849  by CloudMaster
 
nissling wrote:Ps3-versionen hade jag missat helt. Då DualSchock3 enligt mig är den överlägset bästa handkontrollen (efter Playstation original) och upplösningen är ännu det blir ännu högre än på Dreamcast så får det nog bli den.
http://gamla.tradera.com/item/300109/24 ... dreamcast-" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan rekommendera dessa ;)

Blev verkligen sugen på att donera pengar till Saber Rider, nya dreamcast spel är alltid kul,
ser en perfekt blandning av sunset riders och metal slug framför mig :shock:
namnam
 #26853  by Janone
 
Tronin wrote:Ett nytt spel kan vara på gång till Dreamcast!

" onclick="window.open(this.href);return false;

Saber Rider and the Star Sheriffs är ett spel som försöker finansieras via Kickstarter. Med 25 dagar kvar har kampanjen redan fått in en tredjedel av sitt mål.
Gillade allt upp till gameplay biten, jag vill inte ha en 3ds portning på Dreamcast, då finns det inget syfte för mig att köpa och spela det. :/
 #27124  by CloudMaster
 
Saber Rider har blivit funded nu! Fått in 10 000$ sen igår, dom ser ju att dreamcast versionen säljer bäst och lär lägga rätt stor vikt på den versionen. WaterMelon ska stå för tillverkningen.
 #27131  by CloudMaster
 
Bara pressning av skivorna, tror jag läste nånstans i kommentarerna att det inte skulle portas rakt av utan anpassas till dreamcast, jag tyckte spritesen såg lite halvförjävliga ut i gameplay trailern, men dom hade kommenterat att den pixelarten redan var "outdated" så kommer nog bli bra.