Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Repro- / Homebrewtråden (Saturn & DC)

  • Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
 #2446  by HVQ
 
Sturmwind

Ett nyproducerat shoot 'em up släpps till Dreamcast den 22a December. Och det ser riktigt grymt ut!



Blir sugen på att skaffa mig en DC enbart för detta spel.

Finns att förhandsboka här. http://www.redspotgames.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kommer även i en fet limited edition.
Image
 #9522  by Zebbe
 
WaterMelon ska släppa Pier Solar HD till DC:n om vi får in tillräckligt med pengar. Ni kan läsa allt om det här:

" onclick="window.open(this.href);return false;
 #9523  by HVQ
 
Nice! [thumbup] men ska ni göra en riktig HD version eller bara anpassa till DCns grafik?
 #9589  by Zebbe
 
Det blir HD-bakgrunder och en äkta portning till DC:n, alltså ingen emulation :).
 #9601  by nissling
 
Hur kan det bli HD genom en Dreamcast? VGA-stöd måste väl vara ett måste för att det ska bli särskilt likt någon typ av HD-upplösning? Kan iofs. tänka mig att det gör bra av sig på Pc.
 #9682  by Zebbe
 
Jag vet inte hur det går till, men HD blir det iaf. Du kan fråga på länken jag postade däruppe.
 #12548  by Zebbe
 
^ Mm, gör det.

 #12555  by nissling
 
Sagt och gjort! När jag kikar närmare står det att DC-versionen kommer att släppas den femte december vilket gör det till en perfekt julklapp åt mig själv. :)
 #12569  by Zebbe
 
Nja, det är uppskjutet till nästa år, men det kommer en jul då också ;).
 #12577  by nissling
 
Ofan, så tråkigt. Det borde stå på sidan så att ingen blir besviken när Tomten inte tar med sig vad man hade högst upp på önskelistan. :lol:
 #12579  by Zebbe
 
Jag ska framföra det :).
 #12595  by Shinjo360
 
Ett spel till som jag får köpa med andra ord :)
 #12668  by Axus
 
Lite osäker på det här med "betala nu, spelet släpps nån gång i framtiden." Och att frakten på Standard skulle vara gratis har jag också svårt att se (har blivit Ebay-skadad tror jag, bara från Japan det är billigt med frakt hehe.)

Men ni som köpt andra versioner, är det säkert att betala i förväg? Ingen risk att de producerar för lite exemplar (om man betalar nu och sedan ändå inte får något)?
 #12669  by Zebbe
 
Nix, vi tillverkar alltid så mycket som folk har betalat för, plus en bunt extra ex för att det kan försvinna i frakten, gå sönder i frakten, ev. bli några exemplar som inte håller kvaliteten osv. Alltid säkrast att tillverka för mycket än för lite, så man inte står där med pengar över för att folk inte fått sitt spel.
 #12672  by Axus
 
@WaterMelon Oh, är du med och utvecklar spelet? Grymt! Kanske kan få göra en intervju i sådana fall, för Pricerunners Spelblogg och/eller SegaZine? :)

Edit: Btw, ditt svar gjorde mig lugn, ska boka direkt när lönen kommer. :)
 #12680  by Zebbe
 
Jag var med och utvecklade originalet till Mega Drive, till HD-versionen gör jag inte så mycket. Har ett annat MD-projekt på gång just nu. Men visst, en intervju går absolut att fixa, skicka ett PM bara :).