Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Saturn: musik bugg i Sonic R?

  • Svar på vanliga frågor om Saturn & DC
Svar på vanliga frågor om Saturn & DC
 #24310  by ecco
 
Köpte precis Sonic R till sega saturn. Ett spel jag har velat ha sen det släpptes, mycket för att reklam filmen faktiskt var min allra första kontakt med 3D grafik. Men någon köp blev aldrig av, först nu! :D

Minst sagt kan man ju säga att det inte var riktigt lika ballt som jag minns reklamfilmen för 20 årsen haha :P

Dessvärre verkar det vara någon sorts bugg i spelet som gör att musiken på första banan stängs av efter bara några sekunder. Någon som vet vad detta kan bero på? en repa i skivan?

Av mina googleträffar att dömma verkar många uppleva problem med att musiken försvinner helt på Pc versionen, fast då verkar de som att de kör brända spel.

Någon som vet nått om detta?
 #24319  by ecco
 
Provade att köra skivan i min hemmabio och där spelades låten (track 5) problemfritt, däremot var det lite störning i låten innan (track 4), dock ingen alvarigt men ändå små hopp.

Om man inte pillar på några knappar vid "press start" - skärmen, visar ju efter en liten stund spelet automatiskt upp replays från alla banor. Då funkar musiken i alla banor utom just den första.