Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Sonic Generations

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #3617  by HVQ
 
Någon som har spelat Sonic Generations som kom för någon månad sen till Sonics 20 års jubileum?



Verkar vara ett skoj spel och har fått bra recensioner så det blir nog ett köp nån gång i framtiden för min del iaf.
 #3618  by Tronin
 
När det kommer till rätt konsol lovar jag att testa det :roll: Annars tycker jag det ser rätt trevligt ut.
 #3621  by Janone
 
Jag har det till Xbox360. Spenderade en kväll med att spela det tillsammans med ett par gamla vänner. Det var riktigt bra, det bästa Sonic spelet jag spelat på....15 år eller så. :) Gillar det!
 #3717  by Batman666
 
Rucket wrote:När det kommer till rätt konsol lovar jag att testa det :roll: Annars tycker jag det ser rätt trevligt ut.
Ja, när den kommer till Mega Driven så lovar vi alla att köpa det :lol:
 #3729  by NGF
 
Jag håller med, Sonic ska vara på MD, annars får det vara :lol:

Men allvarligt, Sega borde ha släppt Sonic 4 till MD. Skulle inte kosta mycket i utveckling och tänk vad många retrospelare som skulle köpa! Succé.
 #3754  by Batman666
 
När väl Sonic 4 har gått igenom alla episodes så borde de släppa det på en fysisk skiva. Sedan släppa en limited special edition version där man får med en lite nedskalad MD version av Sonic 4 tillsammans med den vanliga versionen.

Jag vet inte hur mycket kostnaden skulle bli för SEGA för att skriva om programmet till MD och producera en idag men har en känsla av att de skulle tjäna ihop det relativt enkelt med tanke på alla retro-samlare och det oftast smålöjliga priset som sätts på special edition versionerna.


Så hör ni det SEGA? Make it happen!
 #3787  by HVQ
 
denna?

Image


för de som hade förhandsbokat i uk fick man även den här, en T-shirt i ett MD fodral. Den vore inte fel att ha i samlingen heller :)

Image
 #3794  by Tronin
 
Är väl ändå den korte som är originalet?

E: Verkar vara så, ja. Enligt wiki så är den längre och mörkare den moderna (designen av) Sonic.
 #3795  by Janone
 
Exakt, man väljer vilken Sonic man vill spela med, men man måste spela alla banorna med båda karaktärerna för att fortsätta låsa upp banor och komma vidare. :) Jag föredrar Old style Sonic, han är helt tyst och säger inget heller. Det är en fördel enligt mig.

Skulle gärna se att Sega gjorde det Capcom gör med MegaMan 9 och 10, dvs att de låter ett litet team utveckla en riktig Sonic 4 version under samma förutsättningar som de som fanns på Md tiden fast till de nya formaten. Jag behöver inte ha Hd sonic, jag behöver bara ha ett fantastiskt sonic spel! :)
 #3797  by Batman666
 
Och givetvis för att jag har den sjuka fantasin.

Om Mini-Sonic (som är precis rätt storlek för det) skulle ge Sonic en avsugning, skulle det räknas som onani? :twisted:
 #3799  by Janone
 
Alldrig uppskattat det där med folk som vill ligga med Sonic. :P

Glömde ett snack om collectorsen (se ovan), den var sjukt limiterad och om man vill ha den får man pynta uppemot 2k...jag är jäkligt sugen på det där Md fodralet, sjukt sugen...Fan..
 #4095  by Janone
 
Sonic 4 ep 1 var en besvikelse enligt mig, inte alls samma kontroll på Sonic som man hade i de äldre spelen och jag vill inte ha ett Sonic 4 HD jag vill ha ett Sonic 4 såsom Sonic borde sett ut enligt den äldre standarden. Bra exempel att jämföra med är ju MegaMan 9 och MM10, de ser ut som de gjorde på den tiden, de känns som de gjorde på den tiden och är helt överlägsna de flesta MM spel som kommit under de senaste 10 åren.

Nu är ju Sonic 4 ep 2 utannonserat också.

Vad hände med det där hobby projektet som några kodare hade där de satt och gjorde en hd uppdatering av Sonic 1?