Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Dreamcast Collection

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #4141  by Janone
 
Innehåller
Sega bass fishing
Sonic adventure
Space channel 5 part 2
Crazy taxi

Släpptes till Xbox360 och PC (skulle släppts till ps3 också men det kom aldrig) den 22e februari 2011.

Samlingen består av spel som går att köpa digitalt via Xbox Live här samlade på skiva, jag vet att det var snack om att på liknande sätt släppa fler Dc samlingar men hitintills har ingen mer kommit och jag misstänker att det beror på dåliga försäljningssiffror. Sedan att det är spel som jag tror har svårt att attrahera slutkunden och till ett releasepris på runt 399-499 är ju sjukt.

Spelet går att hitta från ca 150 kr och uppåt numera och trillar säkert ännu längre ner på prisskalan.

Inte så smickrande recensioner heller:
http://www.gamerankings.com/xbox360/612 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Min tanke:
Det är en fantastisk idé att släppa Dc spel på skiva igen och jag ser gärna att det sker i större utsträckning MEN det får nog ske exempelvis så här:
Samlingar
-Plattforms spel
-Action
-Shooters
-Multiplayer
-Rollspel
Samt att de måste vara prisvärda, releasepris kring 299 sek är enligt mig prisvärt och man kan nästan säga att man får 4 för priset av 3.

Vad tycker ni själva? Är ni intresserade av att köpa sådant här även om ni äger original spelen redan?

edit. Lade till länk.
 #19774  by Axus
 
Nu är jag sen till festen, men jag hade definitivt köpt Shenmue I & II även om jag äger flera olika versioner till Dreamcast och även tvåan till Xbox. Det skulle vara fantastiskt att kunna spela det i HD, och jag skulle gärna se troféer/Achievements till det.
 #19786  by nissling
 
En miljard dollar är en enorm summa och det vet jag inte om de skulle få. Sedan tror jag att Yu Suzuki har svårt att hitta några kompetenta utvecklare som vill göra spelet (han lämnade Sega för många år sedan).
 #19799  by Janone
 
Vill minnas att de förlängde skyddet genom att använda Ryo i sina racingspel.

Yu äger inte licensen därav kampanjen på twitter.
 #19803  by Tronin
 
Janone wrote:Vill minnas att de förlängde skyddet genom att använda Ryo i sina racingspel.
Ja, det verkar stämma. Lite panikartad lösning :P
 #19816  by Axus
 
Själva patentet gick ut i USA, men Sega förlängde det sedan igen.

Suzukis nya företag och Sega har dock en hel del samarbeten fortfarande om jag inte missminner mig, och det skulle nog inte vara någon konst att få med Yu på ett sådant projekt då han uttryckligen vill göra Shenmue 3.

Vi får lite antydningar om serien mest hela tiden. Senast var det när Sony pratade om PS Experience-eventet som startar 6 december. Då Twittrade Sonys Scott Rhode detta:

"Sure getting a lot of #SaveShenmue love over the last month. I'll say one thing… you guys sure are persistent! : )"

Varje månad den tredje hålls ett så kallat Tweetathlon på Twitter, där fansen skriver om Shenmue med hashtagen #SaveShenmue där fans brukar klämma in Sony då de har visat intresse för spelserien ett bra tag.
 #19819  by Tronin
 
Nu har jag inte spelat något av Shenmue-spelen (vilket jag måste göra, speciellt om det skulle komma en trea), men i ärlighetens namn bör serien förbli ett önskespel. Efter så här många år och all förväntan som skulle byggas upp om en trea utannonserades ger mig på tok för många Duke Nukem-vibbar.
 #19823  by Axus
 
Oh noooo, you didn't Tronin :shock: Hehe. ;)

Saken är väl den att gällande Duke Nukem Forever så startades utvecklingen massvis med gånger, utan att något egentligen hände. Sedan skulle iaf vi fans bli mer än nöjda om Shenmue 3 höll exakt samma kvalité som de två tidigare spelen, medan saken var helt annorlunda gällande Duke Nukem Forever.

Det krävs dock att ett Shenmue 3 bibehåller samma hjärta och atmosfär som de två tidigare spelen. Ingen vill ha något 'Sonic Boom'.
 #19834  by Kristofer
 
nissling wrote:En miljard dollar är en enorm summa och det vet jag inte om de skulle få. Sedan tror jag att Yu Suzuki har svårt att hitta några kompetenta utvecklare som vill göra spelet (han lämnade Sega för många år sedan).
Du vet att han inte ordagrant menar En miljard dollar utan bara "väldigt mycket pengar?
 #19846  by Rotmosträdet
 
Tronin: Duke Nukem var under utveckling 10-15 år. Shenmue finns det kanske lite skisser på bara.

Jag menade 1 miljard dollar, men sänker det till 100 miljoner dollar. :) Tror seriöst att Kickstarter skulle braka ihop om Shenmue dök upp där. Företag och rikingar hade investerat, inte bara fattiga samlare/spelare.

Mest insamlade pengar på 13 000 000 dollar har en jävla kylbox, hur fattigt är inte det:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror seriöst Shenmue kan dunka in en nolla till där!! [thumbup]
 #19850  by Tronin
 
Rotmosträdet wrote:Tronin: Duke Nukem var under utveckling 10-15 år. Shenmue finns det kanske lite skisser på bara.
Det hindrar mig inte från att få samma vibbar. Kan på rak arm inte komma på något spel som varit efterlängtat och pratats om i mängder av år och sedan faktiskt motsvarat förväntningarna. Oavsett om det varit under utveckling eller ej.
 #19852  by Axus
 
Shenmuedojo har intervjuat Suzuki - http://shenmuedojo.net/new/extras/interview1114.html

Han vill göra minst två Shenmue-spel till, men helst tre. Han säger att Sega inte är emot en fortsättning på serien, och att han kommer att få fortsätta med den om han löser finansieringen.

Han säger också att han kommer att göra Shenmue III om han får chansen, och i så fall spelar det inte någon roll om han har andra projekt på gång.

Edit: Råkade skriva "Shenmuedojo har Suzuki" haha. Shenmue-fans är crazy, men inte så galna. ;)
Last edited by Axus on 14 Nov 2014, 21:28, edited 1 time in total.
 #19860  by Rotmosträdet
 
Vad såldes Volvo för? Till Ford eller Geely?

Microsoft-nötterna köpte ju Mojang för 2 500 000 000 dollar!! Pengar rätt ner i sjön enligt mig. Ska bli kul att se om fansen köper Microsofts MineCraft 2 eller istället följer Notch och köper nåt nytt och spännande från honom?

För visst kommer han inte sitta kvar i det företaget? Då är han ju rent dum... :P

Mojang.se --> http://www.ballkleideronline.de/" onclick="window.open(this.href);return false;