Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Sega lägger upp en ny "hemlig" sida

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #10421  by Tronin
 
Det verkar tydligen inte vara något av intresse :(
Update: As it turns out, this seems to be for a Japanese version of Korean online game Chaos Online. You can find the artwork teased below in banners on the game’s official Korean site here and another one here.
http://gematsu.com/2013/02/sega-launche ... easer-site" onclick="window.open(this.href);return false;
 #10423  by Tronin
 
Ja, verkligen. Det bästa hade varit om du presenterat en ny konsol (önskedröm 8-) ). Ett vettigt spel hade också varit skoj, men ett onlinespel? Lägg ner! WoW räcker och blir över, fokusera på något vettigt istället.
 #10440  by Henke
 
Sluta vara så negativa nu, om ni liksom jag drömmer om en ny SEGA konsol, är enda chansen att det skulle hända att de drar in massor av pengar genom att släppa spel som MÅNGA köper. Köper många Mario vs Sonic olympic (eller vad det heter), Football manager och sånt så är det bra att de släpper såna spel. Gör SEGA 20 tråkiga spel som säljer bra kan de lägga pengar på ngt kul, som inte säljer. Om SEGA kan finansiera 1 bra spel genom massor av tråkiga är jag nöjd.

Alternativet är ju att de dör helt.
 #10442  by Henke
 
Det är klart, Wow kanske äger hela marknaden även i Asien, jag har ingen koll får jag erkänna.

Men när det gäller de andra spelen folk älskar att hata så är det trots allt de som säljer....

Jag blir bara lite less på allt tjöt.

Även på Megans tid var det ju så. Spelen som sålde var Sonic, Sonic 2, disney och EA.
 #10446  by arneankann
 
Henke wrote:Sluta vara så negativa nu, om ni liksom jag drömmer om en ny SEGA konsol, är enda chansen att det skulle hända att de drar in massor av pengar genom att släppa spel som MÅNGA köper. Köper många Mario vs Sonic olympic (eller vad det heter), Football manager och sånt så är det bra att de släpper såna spel. Gör SEGA 20 tråkiga spel som säljer bra kan de lägga pengar på ngt kul, som inte säljer. Om SEGA kan finansiera 1 bra spel genom massor av tråkiga är jag nöjd.

Alternativet är ju att de dör helt.

Football Manager säljer vad jag vet riktigt bra. Många fotbollsälskare världen över köper det (bland annat jag).

Men en ny SEGA-konsol kommer aldrig hända, oavsett vad. SEGA har ingenting att tjäna på att ge sig in i en marknad där det redan finns 3 väletablerade konkurrenter.
 #10447  by Henke
 
Precis. Football Manager säljer som smör. Och det är bra.

Jag tror inte heller på en ny SEGA konsol. Det jag menar är att det inte går ihop att först drömma om en ny konsol och sedan klaga på allt sega gör nu. Sega måste pumpa ut hur mycket som helst i hur många år som helst för att ens ha en teoretisk chans att ge ut en ny konsol.
 #10450  by Henke
 
Det har dom ju redan gjort, massor av gånger. Eller vad menar du?
 #10453  by Henke
 
Jag menar att dom släppt små plastbitar med roms i flertalet gånger. Både konsoler och bärbara.
Och det är exakt vad Neo Geo X är.
 #11344  by Tronin
 
Jag flyttade inläggen från chatt-tråden hit, där vi ändå börjat behandla ämnet lite.

Ingen aning om vad Spectrum kan tänkas vara, men hoppet om en ny konsol lär vara helt dött iom samarbetet SEGA-Nintendo där Sonic horas ut exklusivt till 90-talets störste konkurrent.