Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Kickstarter: Sega

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #25847  by Zebbe
 
Jag funderar på att investera en slant. Inte för att jag är intresserad av spelet ifråga (överlag gillar jag inte 3D-spel), utan mest för att stödja Yu Suzuki som gjort många av mina favoritspel.
 #25871  by nissling
 
Tydligen så ska Corey Marshall medverka som Ryo igen. Hoppas verkligen att de japanska rösterna kommer att finnas med i den västerländska versionen som alternativ. Annars kan det gå riktigt illa...

 #25891  by nissling
 
Nu kan Trooper och Xiao sluta gnälla, då det kommer en fysisk utgåva till Ps4:an. :P Hoppas bara att inte en för stor andel av budgeten går till det.
 #25895  by nissling
 
Menar du allvar nu...? Är du lättkränkt att du inte ens klarar av ett skämt som det ligger viss sanning i?

Men jag är inte förvånad heller. :roll:
 #25920  by Zebbe
 
Tagga ner, båda två.

Kostnaden för fysiska utgåvor är bara korvören i detta sammanhang.
 #25925  by nissling
 
Jag är hur lugn som helst, att somliga har svårt att ta en skämt är en annan femma. Men då det som sagt kostar 90 kr att tillverka ett exemplar till Playstation 4 så ska det till en ganska så vettig budget om man inte vill gå back med det eller att spelets kvalité sjunker. Definitivt inte korvören i det här sammanhanget och det är en av anledningarna till varför jag egentligen hade föredragit att spelet bara släpps på PSN Store och Steam. :)
 #25926  by Zebbe
 
Det ser ju rätt okomplett ut på hyllan om ettan och tvåan står på ett ställe och trean är en massa ettor och nollor i en HDD på ett annat ställe. Eftersom samlare och folk som investerar i Kickstarters gillar fysiska grejer tror jag att en fysisk version snarare ökar på investeringarna och i det långa loppet är mer lönsamt för utvecklingen kontra kostnaden för produktionen.
 #25974  by Tronin
 
Jag har ingen som helst personlig koppling till Shenmue-serien. Däremot önskar jag spela igenom den en dag. Lyckligtvis kommer inte fortsättningen förrän tidigast december 2017, så jag har gott om tid på mig att ta tag i det.

Det är alltså ganska förståeligt att jag inte blev eld och lågor när uppföljaren (eller snarare marknadsundersökningen) utannonserades. Och när jag klickade in på kickstarten reagerade jag, precis som Henke, på de underliga delmålen. Och varken en fysisk kopia till PS4 eller något delmål som nämnde det? Då var jag helt inne på att låta kampanjen rulla på utan att sponsra den. Målet var ändå redan uppnått.

Nu har som tur är en fysisk utgåva till PS4 utannonserats och kampanjen är $60 rikare.
 #30078  by Zebbe
 
De som släppte Duke Nukem 3D och Water Margin, Piko, har en Kickstarter-kampanj för att re-releasa de kristna Wisdom Tree-spelen på NES och Mega Drive:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag pledgade för en limited edition-utgåva till Mega Driven.
Last edited by Tronin on 18 Jul 2016, 18:40, edited 1 time in total. Reason: Tråd sammanfogad.
 #30082  by Tronin
 
När jag såg kampanjen för ett par dagar sen trodde jag inte att den skulle nå målet. Nu är de nästan uppe i en tredjedel av målet med 27 dagar kvar. Inte illa, men jag har nog ändå svårt att se att det finns tillräckligt stort intresse för kampanjen. Det är trots allt brutalt dåliga spel det rör sig om.
 #30086  by Zebbe
 
Jag önskar att jag hade obegränsat med pengar. Hade lätt pledgat $350k för att få se en Super 3D Noah's Ark-film då :mrgreen: .
 #30561  by CloudMaster
 
" onclick="window.open(this.href);return false;

Någon som vet om det spelet är helt begravet nu? Jävligt tråkigt isåfall
 #31504  by Tronin
 
Haha. Vad fan ligger den i en postsäck för? Och varför har du en postsäck?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7