Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Kickstarter: Sega

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #25578  by ecco
 
Härligt. Hoppas att sega har ett större finger med i spelet än att bara sitta på namnet, så att det blir lite härliga nostalgi kopplingar (arkadmaskiner mm) som i tidigare spel.
Riktigt j'vla drygt att behöva spela det på någon annan konsol än dreamcast dock. Hoppas den släpps på steam eller i värsta fall xbox, för något gaystation (nix, jag har inget emot homosexuella) kommer jag aldrig att köpa. No f*'*ing way! ;)

Drömmen hade ju naturligtvis varit att Yu Suzuki även släpper spelet till dreamcast, i sämre grafik naturligtvis. Då hade man kunnat fortsatt spela på sina gamla VMU saves. Men det är väll att hoppas för mycket. Har dock hört ett ryckte om att shenmue 3 till dreamcast skulle vara halvfärdigt, så kanske hade de kunnat snickra färdigt dreamcast versionen när de ändå är igång. :D

Eller tja. Den absoluta drömmen - nirvana - skulle ju vara att sega i bakgrunden snickrar ihop ny spelkonsol till vilket Shenmue 3 släpps, samt remakes på alla gamla klassiker, nytt ecco spel mm.
Holy cow, då hade jag lätt köpt 3 konsoller :D
 #25583  by Kazziki
 
Holy FFFFF, Sket ner mig när jag fick höra/se detta. Som en dröm! 14 jävla år av "non belivers" med saker som. "Shenmue vad är det för skit, ingen vill ha det" "inger bryr sig om det där japanska konstiga skiten"

Kan inte sätta det i ord, men herre jävlar! 500$ till mr.suzuki.




Jag håller med, det hade vart riktigt coolt att se det på Dreamcast. Men ja tror att bara för det endast var till Dreamcast så missades denna lilla pärla av många(ja, xbox fick 2'an).
Så hur coolt det en vore så får vi vara realistiska.

Som det ser ut nu är det PC och PS4 som står på tapeten. SEGA har gått med på att ge Yu Suzuki rättigheterna, men har mig veterligen inget finger med i spelet.
Arkad spelen vi har sätt tidigare har varit skapade av Suzuki (förutom pilkastning då i guess). Men sist vi såg Ryo var han i en by i skogen i China. Så vi får se om han tar sig in i city igen.
Men jag hoppas med de låter han få använda sig utav sina äldre spel igen.

Gaystation? fanboy much? Alla konsoler har sina för & nackdelar så nu ska vi inte hata här. Jag är bara oerhört tacksam att vi äntligen får det. Det hade varit trevligt med fysiskt kopia till konsol dock. Men men ska inte klaga i det här fallet.
 #25586  by Batman666
 
Rätt övertygad om att det kommer släppas på steam med tanke på att det släpps digitalt till PS4 och PC.
 #25600  by Rotmosträdet
 
HA! Jag sa ju att det borde komma som KS i en anna tråd för bara några månader sen.

Ett av de första projekten jag är sugen på att investera i. Aldrig gjort det innan.

MEN GUD SÅ IN H......!!! VILKEN USEL TRAILER!?!?! Var hittar men en gjord för japaner eller européer?? SÅ SJUKT TATTIGT så jag trodde det var fejk först, de rösterna får ju en att spy..

Verkar inte bli nån japansk tal eller? http://shenmue.link/" onclick="window.open(this.href);return false;
 #25601  by nissling
 
Dubbningen i trailern kommer från Xbox-porten av Shenmue 2. Och jag kan inte hitta någon info om ifall det kommer att bli någon engelsk dubbning men jag tvivlar på det. Dels för att de bara nämner de japanska röstskådespelarna i Kickstatern men också för att det vore ohållbart. Shenmue 2 väntade de med att dubba då spelet innehåller 667 000 ord (motsvarar en och en halv Sagan om Ringen-bok) och det fanns ingen möjlighet att spel in alla dialoger igen till den europeiska Dreamcast-versionen.

Av samma anledning känns det ganska bortkastat att lägga ner pengar på en dubbning i det här projektet, även om det första spelet har en viss kultstatus för det uschliga skådespelet (fast de japanska rösterna är däremot riktigt bra). Att bara översätta allt innehåll i text kostar nästan en miljon svenska kronor.
 #25603  by slaJYer
 
Har aldrig spelat Shemue, men det är kul att det går så bra med insamlingen!

Men allvarligt talat Ecco, "gaystation"? :shock:
Blasfemi!
 #25620  by Kazziki
 
Rotmosträdet wrote:HA! Jag sa ju att det borde komma som KS i en anna tråd för bara några månader sen.

Ett av de första projekten jag är sugen på att investera i. Aldrig gjort det innan.

MEN GUD SÅ IN H......!!! VILKEN USEL TRAILER!?!?! Var hittar men en gjord för japaner eller européer?? SÅ SJUKT TATTIGT så jag trodde det var fejk först, de rösterna får ju en att spy..

Verkar inte bli nån japansk tal eller? http://shenmue.link/" onclick="window.open(this.href);return false;

De tycker jag absolut du ska!

Ja det såg väldigt B ut, men det är väldigt early concept ihopp slängt för att ha någon form av presentation antar ja. Oh ja rösterna är riktigt dåliga i "trailern".

Jo japanska röster lär det bli. Ryo röst är redan confirmad. Som du kan se längre ner på kickstarter sidan. Ja tyckte det var onödigt att dubba över Suzuki i pitch videon också. Men men.

nissling wrote:Dubbningen i trailern kommer från Xbox-porten av Shenmue 2. Och jag kan inte hitta någon info om ifall det kommer att bli någon engelsk dubbning men jag tvivlar på det. Dels för att de bara nämner de japanska röstskådespelarna i Kickstatern men också för att det vore ohållbart. Shenmue 2 väntade de med att dubba då spelet innehåller 667 000 ord (motsvarar en och en halv Sagan om Ringen-bok) och det fanns ingen möjlighet att spel in alla dialoger igen till den europeiska Dreamcast-versionen.

Av samma anledning känns det ganska bortkastat att lägga ner pengar på en dubbning i det här projektet, även om det första spelet har en viss kultstatus för det uschliga skådespelet (fast de japanska rösterna är däremot riktigt bra). Att bara översätta allt innehåll i text kostar nästan en miljon svenska kronor.
Oj nej, nog för att scenen var lyft ur Shenmue då. Men det där är inte Corey Marshall & Akasha Scholen. Nog för att vissa röster kan vara hemska. Men inte så hemska. Det där var väl dom som var närmast typ :D
Men ja tycker ändå att alla main karaktärer var helt okay.

Vi får se om vi får engelska röster eller inte, både Corey (Ryo) och Lisle Wilkerson (Xiuying, Joy, yuan) Har uttryckt viljan till att medverka i uppföljaren. En så länge har dom inte blivit tillfrågade. Men projektet startade precis. Grupper så som #SaveShenmue gör allt dom kan för att få fram informationen till rätt folk. Så vem vet förhoppningsvis får vi båda. Jag personligen föredrar japanska :) [Kolla deras twitter då & då]

Sony har ju nyligen sagt att denna kickstarter även är för testa vattnet och se om det finns ett intresse för ett 14 år gammal serie. Detta är nu bevisat och Sony ska kliva in och hjälpa till det dom kan (hoppas på fysiskt ps4 release)

http://kotaku.com/sony-is-helping-make- ... 1711819045" onclick="window.open(this.href);return false;
 #25626  by Batman666
 
När Sony nu gick ut och nämnde deras inblandning så tycker man det borde öka chanserna att få en fysisk version samt re-releases av de tidigare spelen samt en dubbning även om det sista är rätt irrelevant för egen del men kan tänka mig att det kan vara den deal-breaker för många.
 #25627  by nissling
 
Om de gör en dubbning så hoppas jag att man kan välja bort den på något vis. Det skulle nog alla vinna på.
 #25628  by Henke
 
Är det bara jag som tycker att det känns lite onödigt att lägga 400.000 dollar på undertexter?
Jag fattar inte alls grejen. Vill Spanjorer och Italienare verkligen ha det?
Nog för att Tyskar älskar att dubba allt på TV, men inom spelvärlden måste de ju ändå vara ganska vana?
Det är ju inte många spel som översatts genom åren.

Själv hade man ju blivit förolämpad om de velat ha 100.000 till för att göra svenska texter.

Nu går ju ändå Sony in och betalar kalaset. Men innan det var officiellt och man skulle gå efter KS, tycker iaf jag att 400.000 lät dumt. Man vill ju hellre att de lägger de pengarna på att få ett fantastiskt spel i övrigt.
 #25634  by nissling
 
Multi-språk är ju standard i spel numer och det var väl inget oväntat. Dock kan jag ge medhåll om att det verkar vara onödigt idag då kultur och media har gjort engelska till ett så brett språk. Sedan är det osäkert hur mycket Sony kommer att sponsra beroende på hur mycket pengar som samlas in genom Kickstartern. Ju mer de får in där, desto mer är Sony beredda på att lägga ner på spelet.
 #25635  by Henke
 
Jo, nu när det ändå finansieras av Sony känner man sig inte så orolig över budgeten.
Och de flesta insåg ju att det låg någon bakom eftersom 2 miljoner dollar är för lite.

Men de ville ju ändå ge sken av att det inte var det ett tag. Och då tycker inte jag att de mest lockande argumenten för att dänga in 400.000 utöver målet på 2 miljoner är lite trista undertexter.

Och, åter igen, vill folk i de länderna ens ha det? Förmodligen, det har säkert gjorts undersökningar på det området tidigare. Men som svensk och van vid att "allt" är på engelska är det ju helt obegripligt.

Jag vet att det här inte är en rättvis jämförelse, eftersom vi är mer vana vid engelska är det ju naturligtvis en mindre grej för oss, men ändå.

Man vill ju gå ut och fråga tyska, franska, italienska och spanska backare om de inte hellre sett ett större spel på enbart engelska än en version utan alla extra uppdrag osv men på deras språk.

Som sagt, nu blir nog allt av eftersom Sony betalar, men jag hade ju blivit sur om KS-insamlingen nått upp till undertexter men sen stannat innan de roliga tilläggen och det var det som gällde sen då.
 #25694  by Henke
 
Haha, ja och det blir Bolme som är huvudperson och Harrysson som är alla andra, precis som i ALLT som någonsin dubbats till svenska, bortsett från Disney. :lol:
 #25697  by nissling
 
Tänk er Sture Ström låna ut sin röst åt Iwao Hazuki. :D
Rikard Wolff hade kanske passat som Lan Di, med lite ansträngning.
 #25701  by Kazziki
 
Adam Koralik slänger lite ljus på alla missuppfattningar som drabbat denna kickstarter under det senaste dagarna. Mycket se värd om engelskan inte är nått problem för er :)

https://www.youtube.com/watch?v=Idw_IQx2L0g" onclick="window.open(this.href);return false;
 #25702  by Janone
 
Är fruktansvärt missnöjd med det som visats upp och de belöningar man får om man donerar pengar. Bara digitalt skräp, ge mig en god damn version som kommer levererad i ett god damn dreamcast fodral...ja helst utav allt en dc portning men ändå.

Han har inte fått mina pengar ännu inte.
 #25709  by Kazziki
 
Jag hade väldigt gärna tagit en fysiskt kopia av PS4 versionen. Men än så länge är det är inget som är aktuellt. Men jag hoppas ändå på en förändring av detta eller att det dyker upp i form av ett "streach goal".

Tro mig, jag älskar Dreamcast jag med och det hade varit tufft med någon special edition i form av ett Dreamcast fodral. Men ha också i åtanke att det var bara vi i Europa som fick någon form av "special fodral". Japan & USA har helt "vanliga" skivfodral.

Vem vet, någon kanske går tillbaka och gör något fan made i orginal motorn när spelet kommer ut. Det som saknas är ju själva storyn och den sitter ju Suzuki & SEGA på.

Hade det bara varit en fysisk version till PS4 hade ja varit hel nöjd. Men som det ser ut nu så har dom ju faktiskt fysisk till PC, så det är ju alltid nått.

Pyntar du 300$ får man ju ändå lite schyssta saker. (ca: 2435kr)
Alternativt 250$ om du struntar i att han signerar illustrationen.

- Spelet (PC är fysiskt åtminstone)
- En illustration signerad utav Yu Suzuki (Jag tänkte rama in min och ha på väggen)
- Fysisk CD skiva med soundtracket, vilket säkerligen kommer va amazing. (Dom har släppt en ny låt som du kan lyssna på här - https://www.youtube.com/watch?v=Qd4MyNqI0fo" onclick="window.open(this.href);return false; )
- T-shirt
- En Artbook full med Osläppta illustrationer
- En random capsule toy figur (Ryo, Shenhua, Chai or the Forklift)

Sen det digitala:
- Beta versionen av spelet
- En "Arcane Technique Scroll "
- En "Skin-change feature for Ryo's Jacket"

Visst, det är en del pengar för att "get to the good stuff". Men detta är ju mer en insamling. Så då kan jag väl tycka att man ska fråga sig "vad kan ja göra för dig?". Istället för "vad kan du göra för mig?". Jag menar att vi ens får Shenmue 3 överhuvudtaget är redan mind blown.
Allt hjälper vare sig det är 5$ eller 500$. Vi skickar ett stort meddelande till alla publishers som påstår att ingen vill ha sånt här längre. Ja tänker Bloodstained, Mighty no 9, Yooka-Laylee.
Så jag hoppas vi alla kan komma samman och göra detta till den mest lyckade kickstartern hittills.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7