Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad spelar ni för tillfället? (Övrigt Sega)

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #29649  by Axus
 
Spelar Valkyria Chronicles Remastered, och det är minst lika bra som jag kommer ihåg det. Kontrollen bökar lite ibland bara.
Janone wrote:Fångade Lirod när han satt och spelade Power Rangers (md) på kontoret. :-)
Lyxjobb! :D
 #32855  by Tronin
 
Axus wrote:Spelar Valkyria Chronicles Remastered, och det är minst lika bra som jag kommer ihåg det. Kontrollen bökar lite ibland bara.
Har precis börjat köra spelet själv. Kontrollen är hyfsat katastrof när du kör med tanken, annars gillar jag spelet.
 #33297  by Martin
 
Spelar Yakuza 6. Helt fantastiskt bra, gillar verkligen serien. För retrofan så innehåller spelet arkadhallar som man kan vandra in i, där kan man spela Out Run, Hang On, Virtua Fighter 5, Puyo Puyo, Space Harrier och Fantasy Zone.
 #33307  by Gnaarkill
 
Va kul Martin!

Längtar själv efter att få spela det. Köpte spelet i den där "lyxversionen" med whiskyglas och hela baletten :mrgreen:
Spelar för tillfället Yakuza 0 och efter det tänkte jag + sambo påbörja Yakuza Kiwami. Ser ut att luta åt något år till innan vi får spela 6:an :roll:

Apropå retrospelen, hur är portningarna?
I Yakuza 0 är dem i alla fall bedrövliga, spelen går på tok för fort och styrningen är galet känslig. Vet att jag såg fram emot att få spela Out Run, Hang On och Space Harrier i "nollan" men blev snabbt besviken [thumbdown]