Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad spelar ni för tillfället? (Övrigt Sega)

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #13190  by lindholm
 
Nu blir det lite Outrun, störigt dock att om en credit går dåligt så går flera efter den med dåligt... Så blir nog mer pausande än spelande
 #13959  by Batman666
 
Spelar Sonic & SEGA All-Stars Racing. Fick uppföljaren Tranformed i julklapp som jag provade snabbt och blev så imponerad att jag gick ut och köpte ettan för att spela först. Älskar verkligen spelet (och Transformed ännu mer), visst om man skall kritisk granska spelet så är det relativt mediokert men som SEGA fantast så uppskattar man alla referenser till tidigare spel.

För tillfället försöker jag samla ihop miles/pengar för att låsa upp Opa-Opa samt Alex Kidd :D
 #13970  by lindholm
 
Tranformed köpte jag lite innan jul (skulle köpa det till syrrans unge, och passade på att köpa till mig själv samtidigt). Roligt spel, som jag dock knappt gett någon tid alls än...

Vilken konsol kör du det på? Jag kör via 360 och då var Alex Kidd med från början (har för mig att det var att han blev automatiskt upplåst julen 2012 som en present)
 #13975  by lindholm
 
aha, trode du menade transformed... Längesedan jag spelade första spelet, tycker nog det är lite bättre (frustrerande ibland när farten saktas ner för man kör en båt, men samtidigt mer variation i transformed, jag e kluven...)
 #16019  by arneankann
 
Helt jävla seriöst. Jag slänger snart min Game Gear i väggen. Första bossen på det här jävla spelet är ju inte ens möjlig att klara?
Last edited by Tronin on 24 Jun 2014, 16:16, edited 1 time in total. Reason: Flyttad till rätt tråd.
 #18918  by stattin
 
arneankann wrote:Helt jävla seriöst. Jag slänger snart min Game Gear i väggen. Första bossen på det här jävla spelet är ju inte ens möjlig att klara?
Ja jag kommer ihåg första gången jag spela sonic 2 till game gear, jag startade om spelet flera gånger för jag trodde seriöst att det var något fel på det, detta kan ju inte vara bana 1 tänkte jag.

Och än idag har jag inte klarat den där bossen.
 #19779  by Axus
 
MegaillumiCD: Agreed to that!

Image

Spelar Puyo Puyo Tetris till PS vita. Årets kanske största överraskning hittills, visste inte att jag kunde fastna så otroligt mycket för ett pusselspel igen.

När spelet blandar de båda pusselspelen är det som absolut bäst (ibland får man köra i Tetris-form och ibland i Puyo Puyo-läget beroende på uppdragsform) och det finns massvis med utmaningar utöver själva "nu ska jag ta världsrekord"-upplägget.
 #20104  by Tandgnissle
 
Sitter och nöter på Under Defeat igen på Dreamcasten
Image
Fällde också en tår när jag insåg att det har uppstått en cirkelrepa på skivan. Blir nog CDR i fortsättningen istället för de dyrare spelen man har på Dreamcasten. :(
 #20146  by Axus
 
Tandgnissle: Vad är det för grymt arkadkabinett du har? :D

Har börjat lite på Alien Isolation. Har inte kommit långt, men det har en riktigt härlig känsla komplett med retro-feeling - från den första filmen sägs det, men den har jag aldrig sett :oops:
 #20784  by Tronin
 
Football Manager 2015 (PC)
Spelet har tyvärr blivit för avancerat för min del kontra anno 2007-2010 när jag spelade serien som mest. Nuförtiden är det alldeles för viktigt att pilla med taktiken och byta och ha sig för att det ska vara roligt för min del.
 #22819  by Axus
 
nissling: Önskar verkligen att jag också kunde förstå Segagaga, eller att fan-översättningen släpps snart. :)

Själv spelar jag Hatsune Miku: Project Diva F 2ND till PS Vita, och det är sjukt beroendeframkallande.

Image
 #28155  by Axus
 
Jag spelar Yakuza 5, och det blir mer och mer en stark GOTY-kandidat. Det har inte årets bästa gameplay, men stämningen är total, och det är den starkaste upplevelsen i år. Den "nya" grafikmotorn är också mil bättre än den förra.