Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vem renoverar game gear?

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #26585  by ecco
 
Tjena!

För ett par årsedan gick min game gear samma bittra öde som de flesta andra också verkar göra, vit bild och kasst ljud. Den senaste tiden har jag blivit så jäkla sugen på att spela, har massor av spel liggandes men ingen konsol som fungerar.

Någon som själv reparerar eller vet någon annan som gör det eller säljer renoverade konsoler till ett överkomligt pris?

Jag är ute efter en med ny kondensator och LED display så att jag får upp batteri tiden :)
 #26589  by Tronin
 
Jag skulle inte höra av mig till honom, åtminstone inte den här sidan året. Det är många som har väntat i flera månader på att få tillbaka sina konsoler från Lab23 utan att höra nåt från honom.
 #26596  by aerobert
 
Lab23 är grymt duktig. Men verkar ha blivit utbränd enligt han själv. Han skrev senast på sndb i juni men varken jag eller andra vänner har fått tag i honom eller hans fru, så vi börjar bli oroliga att nåt hänt.
 #26609  by ecco
 
Tack för tipset!! Labb23 verkar ju vara helt perfekta, rimliga priser också. Bäst av allt att de håller till i min hemstad också :)

Tråkigt att höra att han kanske inte är så tillgänlig nu, hade verkligen viljat hitta någon som kan fixa en LED modifikation för skärmen.

Kollade med japanspel och de erbjuder inga LED lösningar.

Fler förslag? :)
 #26610  by Zebbe
 
TomCrazy moddar/reparerar det mesta. Han moddade min Amiga CD32, resultatet blev riktigt bra.