Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Ny historiebok kring Sega of America från Sega-16-grundaren

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #28334  by Axus
 
De flesta av er har nog koll på Sega-16.com, och nu jobbar grundaren Ken Horowitz på en ny historiebok kring Sega of America. Den kommer att landa på ca 500 sidor, och den har backats upp av knappt 100 intervjuer och kretsar kring spelen och dess produktion/utveckling.

Saxar lite av det jag skrev på SegaZine - http://segazine.net/2016/01/14/sega-16- ... ring-sega/

"Boken går under arbetsnamnet Achieving the Next Level: The History of American Sega Games, och Horowitz skriver att den inte kommer att handla om Sega som företag, utan om själva spelen och fokus kommer att ligga på själva produktutvecklingsdivisionen. Vi kommer att få en guidad tur genom de första stegen som företaget tog med Master System till den stora bragdavslutningen med Dreamcast – konsolen som fick en hel drös av högkvalitativa spel även om de ekonomiska bitarna fallerade."
 #28368  by Zebbe
 
Jag kommer köpa den. Jag har haft mycket kontakt med Ken, speciellt när jag var skribent på siten (nu skriver jag bara för den lite sporadiskt, skickade dock in en artikel för så sent som för ett par dar sedan). Kens intervjuer är väldigt intressanta, man får lära sig väldigt mycket om spelutveckling när man läser dom.