Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Zyngas HQ är Sega of Americas gamla kontor

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #28931  by Martin
 
Någon klyftig person noterade att Zyngas nuvarande kontor i San Francisco är samma byggnad som Sega of America en gång i tiden huserade i. Segas kontor låg där i samband med Dreamcast-tiden. Just Zyngas kontor har figurerat i nyheterna då de planerar att sälja det som en följd av en nedåtgående trend för bolaget.

Sega of America:
Image
https://www.flickr.com/photos/anomalous_a/3952879442/

Zynga:
Image
https://d1yoaun8syyxxt.cloudfront.net/s ... 1847eab-v2
 #28933  by Janone
 
Ja Synga ser det ju nästan kört ut numera.
Fasen vad jag gillade Segas bloggar där kring....2008-2009? De hade någon praktikant som tjatade om att få börja blogga för deras räkning och det fick han till slut så han tog alltid med sig läsarna runt om i huset. Gjorde korta intervjuer med allt från vaktmästare till höga chefer, vända på alla lådor, hittade gammal merch osv. Det coolaste någonsin var när han fick tillgång till deras källare...om ni har läst Thomas genomgång från Brio så vet ni ungefär hur det var. Där nere i förrådet eller källaren stod det meter efter meter av spel, tillbehör, hårdvara osv. Prototyper låg i högar, tror det fanns typ fem stycken oöppnade panzer dragoon saga (ntsc versionen är väl ovanligast har jag för mig) och mycket mycket mer. Det var så kul att se (läsa) hans euantiasm och längta sig bort till ett dammigt lager i SF.

Ahh minnena....Jag har för mig att det var samma snubbe som senare drog igång SFSF dvs Sega Free Stuff Friday som när det borjade hade man chans att vinna saker då det var typ 40-50 sega tokiga idioter (jag inkluderat) som svarade på twitter frågor osv men sen brakade de lös och nu är det säkerligen många tusen som deltar om nu Sega fortfarande kör dem vill säga. Rolig grej i alla fall. Undrar vad han gör idag.
 #28944  by Martin
 
Och innan San Francisco så hade Sega ett gigantiskt kontor i Redwood City (nära San Francisco). Numera är det tydligen Ernst & Young där. Det var lite kul att läsa Console Wars med de målande beskrivningarna om hur de firade på Sofitel hotel. Det är ett hotell som många besökare till EAs kontor i Redwood Shores har sovit över på. Onekligen många spelhistorier som berättats i den baren. :)

Image
Tom Kalinske utanför Redwood City-kontoret
 #28946  by segasonic
 
Fungerar inte klockan i Sobel Building? Den är lika mycket på båda bilderna!
 #28996  by Janone
 
Sol. Nej jag tror inte det. :-( vet att ngn annan frågade och då letade jag som tusan. Problemet är ju att sega är en spillra av sitt gamla jag så allt har ju skalats ner mer och mer. :-(