Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Project dream: Dreamcast 2 under utveckling

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #29373  by ecco
 
Det här handlar alltså om att ett gäng SEGA entusiaster slagit sig samman för att utveckla en ny spelkonsol i stil med 'steam machine'. Tanken är att denna skall kunna spela gamla SEGA spel (fokus på dreamcast) men med alla moderna feautures av en ny spelkonsol.
Deras plan är att när konsolen är färdig så skall den överlåtas till SEGA, gratis i utbyte mot att SEGA lanserar den som sin egen konsol.
Om SEGA inte visar intresse så kommer de istället att lansera den själva.
Vem vet, kanske står de för konsolen och SEGA för spelen?
Tydligen har de fått någon form av kontakt med någon på SEGA i Japan som uttryckt ett intresse, men vad det betyder i praktiken tycks ännu vara oklart.

Hur skeptisk man än må vara så tar det bara en minut att skriva upp sig på intresse formuläret. Jag tänker mig att antalet insamlade namn spelar stor roll för huruvida SEGA skall våga satsa eller ej.
Kanske är detta det närmaste vi kommer en nya SEGA konsol.

http://projectdream.co/

Vad tror ni?
 #29395  by Janone
 
De använder samma bilder som tidigare spridits som mockups, vilket inte ger dem trovärdighet i mina ögon. Tyvärr tror inte jag att Sega är intresserade heller.

edit.
Älskar att de gör samma misstag som Sega själva. ^^
Ang frågor om varför deras enhet inte ska innehålla ngn gd-rom.
"Our plan is to possibly release one at a later stage, post­-console release, as an external peripheral……….."

Så tråkigt nog kommer inte enheten kunna spela/läsa dreamcast skivor.
 #29400  by Zebbe
 
Jag vet inte vad jag ska tro, men jag håller tummarna för deras skull.
 #29823  by ecco
 
Jag hade också börjat tveka väldigt mycket den senaste tiden, kändes inte seriösa.

Orkade inte lyssna igenom hela podcasten, och lyckades inte spola mig fram till den biten, bara massa tjöt.
 #29834  by ecco
 
Tack.
Men ärligt, fy fasen vilka töntar asså.
Istället för att bara berätta vad som hänt försöker de göra sig lustiga över sega fans som brinner för en ny konsoll. Jag var själv skeptisk men hoppades ju naturligt på det bästa. "Fuck you", "idiots", "fucking sega fan boys"... Orkade i inte lyssna färdigt på eländet.
Men sen stod det ju en hylla nintendont kasseter bakom varje gubbe också.;)
 #29837  by Tronin
 
Inte så svårt att förstå deras skadeglädje när de efter att ha sagt att projektet aldrig skulle bli av fått "skit" från fanboys.

Jag är helt och hållet på deras sida. Det här projektet hade inte en chans att bli verklighet. Dreamcast 2 är och kommer för alltid vara en dröm bland en väldigt liten krets. På tok för obetydlig för att Sega skulle bry sig.