Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Sega arbetar med Shenmue 1&2 HD!

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #29611  by ecco
 
Segas community manager avslöjar på Segas youtube kanal att Sega arbetar med att försöka utveckla HD versioner av shenmue 1&2 som de skulle vilja lansera inför shenmue 3.

http://www.eurogamer.se/articles/2016-0 ... ue-1-och-2" onclick="window.open(this.href);return false;

Vad tror ni om detta?

Om det blir av, hur tror ni de gör med rösterna? Behåller de gamla japanska/ engelska eller spelar in nya?
 #29617  by Zebbe
 
Hoppas dom förbättrar kontrollen. Jag spelade ettan ett tag, men jag blev skogstokig på att gubben var så jobbig att styra, så jag sålde det och tvåan också!
 #29631  by Tronin
 
ecco wrote:Om det blir av, hur tror ni de gör med rösterna? Behåller de gamla japanska/ engelska eller spelar in nya?
Originalröstskådespelarna ska väl reprisera sina roller i Shenmue 3, så ser inte direkt någon anledning att byta ut rösterna i en eventuell remaster av de två första spelen.
 #31346  by Tronin
 
Nu har Sega registrerat domänerna shenmuehd.com och shenmueremastered.com.

Nu har Sega 11 månader på sig att presentera något ifall de vill få ut något innan Shenmue 3 kommer (förutsatt att spelet följer den ursprungliga tidsplanen).
 #33237  by Martin
 
Nu händer det äntligen! Japanska röster, släpps under 2018 till PC, PS4 och Xbox One. Kul som uppladdning inför 3:an. Tror inte riktigt jag orkar köra igenom dem igen även om det skulle vara bra att färska upp minnet kring story, men har dålig smak i munnen av all QTE (quick time events, tryck på slumpmässiga knappen som visas snabbt).

Roligt citat från pressreleasen:
"Oh, and now all you nerds on Twitter can stop banging on about Save Shenmue this and Shenmue tweetathon that. Jeez guys. We get it."

http://www.thedreamcastjunkyard.co.uk/2 ... -sega.html

 #33238  by Tronin
 
Jo, jag såg detta under natten. Nu finns det en chans att jag faktiskt kommer spela igenom Shenmue 3 som jag backat på Kickstarter. Hade inte orkat skaffa en DC för besväret då jag aldrig spelat de första spelen innan.