Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Sonic Mania 25th anniversary!!

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #31075  by Bondmaster
 
De här måste portas till megadrive
Om det nu är möjligt
 #32210  by lindholm
 
Lär bli att köpa (till switch). Trist bara att det inte finns i fysisk utgåva
 #32211  by Vintervargen
 
https://youtu.be/MbqPX15G9_0" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan de som ansvariga för segalovers se om man kan få manualer av sonic menia som de nämner i videon?

har förresten köpt spelet till ps4 och ÄLSKAR den, men som andra har sagt, synd att den inte är fysisk
 #32212  by Tronin
 
Ingen fysisk release? Med tanke på att jag inte vet till vilken platform jag ska köpa spelet kommer jag att avvakta, och hoppas det dyker upp en fysisk utgåva längre fram.
 #32213  by lindholm
 
nä, inte ens till samlarutgåvan, bara en nerladdningskod...

köpte nyss till switch, nice än så länge. Märks att det var längesedan man spelade sonic...
 #32215  by Tronin
 
Äsch. Jag köpte det digitalt till PS4 nu. Kommer det en fysisk utgåva får jag kanske köpa om det, om det inte blir ett av spelen jag skaffar till Switch (om det blir ett köp av den konsolen längre fram).
 #32220  by Gnaarkill
 
Någon som fått känna på Collector's Edition, har hört rykten om att det är fattig kvalité? Var först sjukt sugen på en sån men blev avskräckt av alla kommentarer som sagt.
Så synd att det inte finns på skiva heller...

EDIT: Såg precis att man kunde förhandsboka en fysisk kopia på CDON. Release 2017-12-31. Så det releasedatumet får man väl ta med en skopa salt... :)
 #32514  by Martin
 
I Taipei City Mall fanns en hel rulltrappa med Sonic Mania-reklam.
Image

Har även video på min Instagram:
https://www.instagram.com/p/BZncHzrg2mn/
 #32578  by Martin
 
Köpte till Switch, riktigt kul! Bonusnivåerna känns svårare än motsvarande var på Mega Drive, eller så har jag bara blivit sämre med åren. :)
 #32586  by Zebbe
 
Gillade verkligen Mania! Hade lite svårt för de rehashade banorna, men eftersom de innehöll så mycket nytt kom jag över det. Alla fiffiga bossar var roliga att möta. Visst var de nya bonusbanorna riktigt svåra, men också de roligaste hitintills!

Kul att se reklamen i Taipei. Tack för att du delade, Martin!
 #32913  by Martin
 
Puffar Sonic Mania igen. Spelat mer nu. Jag hade laddat upp Switchen med några spel under juluppehållet. Trodde det skulle bli mest Zelda och Mario, men slutade med att spelade igenom hela Steamworld Dig 2 och sedan spenderat mest tid i Super Mario Odyssey och Sonic Mania.

Sonic Mania är verkligen riktigt, riktigt bra. Alla nivåer känns väl genomtänkta. Bossarna är också roliga, ska dock erkänna att någon var ganska frustrerande där man skulle hoppa över vissa missiler och sedan hoppa på rätt "missil-bomb" som snurrade tillbaka mot bossen. Helt klart det bästa Sonic sedan Sonic 2!
 #32915  by Lirod
 
Kul att höra! Jag ska definitivt köpa spelet till Switch, kanske till sommaren. Det blir första Sonic-spelet som jag verkligen kommer att försöka klara.

[thumbup]
 #32931  by BIZ77
 
Typiskt och jag som inte kopplar upp mina konsoler alls....Men vem vet, någon kanske ger sig på och gör en fysisk utgåva till md.... :lol: :lol: