Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Bästa spelen till Game Gear

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #32012  by Radiodead
 
Som nybliven Game Gear-ägare (eller halvsanning, men nu har jag lagat GG'n jag köpte iallafall :))
så undrar jag så klart över vilka spel som är era favoriter här på forumet?

Har 0 erfarenhet av konsolen, men planerar väl att på sikt samla på mig minst alla 83 som släpptes i Sverige.
Last edited by Tronin on 17 Jun 2017, 00:28, edited 1 time in total. Reason: Tråd flyttad.
 #32032  by Janone
 
Vi snackade ju om det här tidigare men kom på ett till som är helt fantastiskt.
Wonder boy! Köp ba köp!
 #32057  by Martin
 
Baku Baku, Columns, Castle of Illusions, Crystal Warriors, Deep Duck Trouble, Dragon Crystal, Ecco, Land of Illusion, Legend of Illusion, Lucky Dime Caper, Mega Man (US), NHL, Sonic 1, Sonic 2, Sonic Triple Troube, Wonderboy 1 och Wonderboy 3.

I princip är urvalet samma som Master System, om än något mindre. Mitt urval är blandning av Disney med Musse och Kalle, pussel, rollspel plus Sonic och Wonderboy. Frågan är om rollspelen håller idag, tror inte det... Skärmen är ju inte heller så bra, ungefär som när man spelade Super Mario Land på Game Boy, scrollen är inte så skön. Gissar därför att Sonic och Wonderboy inte är riktigt vad man minns.
 #32058  by Tronin
 
Radiodead wrote:Wonderboy 1 då eller 3an? 1an är väl bara adventure island i princip?
Det är Adventure Island som i princip är som Wonderboy ;)

The Dragon's Trap är mer action adventure.