Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Nytt Ecco the dolphin under utveckling!!!

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #34522  by ecco
 
Intellivison gör comeback med ny spelkonsol år 2020 med en rad exklusiva titlar däribland ett nytt Ecco the dolphin!
Så vitt jag vet har Sega ännu inte presenterat någon information men enligt både intellivision och diverse youtubers med insyn rör det sig alltså om ett nytt Ecco spel som kommer att spelas ur ett 2.5D perspektiv, huruvida det rör som om en remake eller nytt spel återstår att se.

2:07 i Trailer:
https://youtu.be/TzE386pQOy4

Grafiken ser väldigt lik ut bilden Eccos skapare Ed Annunziata tidigare postat på twitter. Ed har ju länge viljat göra ett nytt spel men Sega har inte nappat på iden. Men för ett årsedan ungefär twittrade ju Ed att han var nöjd med en ny överenskommelse med Sega gällande Ecco, vad parterna kom överens om har varit hemligt. Det skulle alltså kunnat rört sig om ett nytt spel.

Utöver ett nytt Ecco spel skall tydligen även ett nytt Earth worm jim spel lanseras till konsollen, låter inte dumt det heller!

Om nyheten är sann kommer jag förhandsboka asap, är en stor fan av Ecco spelen som aldrig slutar hoppas på en uppföljare :)

Någon mer som är taggad eller vet nått mer? :)
 #34531  by Martin
 
Jag gillade absolut Ecco, mysigt och mystiskt. Men lite osäker om jag skulle köpa en hel konsol för det. Intellivision var förvisso min första konsol, men aldrig något som låg nära hjärtat. Det var först med NES som mitt intresse verkligen blommade ut.