Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Hyperstone Heist covers

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #12096  by Batman666
 
Kollade igenom Turtles spelen på hardcore gaming 101 sidan och kunde inte låta bli att skratta åt skillnaden mellan Europeiska covern till Hyperstone Heist och Amerikanska/Japanska

Japanska:
Image

Amerikanska:
Image

Europeiska:
Image

Barnanpassat vänligt mycket? :P
 #12097  by Tronin
 
Tja, det europeiska omslaget påminner mer om TV-serien, medan de två andra är mer kopplade till originalserien.

De två första ser såklart coolare och mer brutalare ut, men det var nog ändå smart att försöka hålla sig till TV-serien av självklar anledning.
 #12100  by Batman666
 
Förvisso sant.

"Komiskt" nog så fick SNES Turtles in Time Japanska release samma bild på covern som Hyperstone EU versionen.

Image

Hittade ingen större bild tyvärr.
 #12105  by HVQ
 
:shock: !! Sjukt att jag aldrig tänkt på att de har samma bild, har s-famicom versionen ståendes i hyllan här.

Både de japanska och amerikanska MD versionerna är för övrigt grymt snygga.
 #12108  by Zebbe
 
Japanska versionens brutala omslag återspeglar inte själva spelet tyvärr, som är mer åt lugna gatan-hållet egentligen. Det är fult med en svart bakgrund vid loggan. Men alla tre har svårigheter med att det är så många logotyper som ska få plats, japanska behöver visst två st. Konami-loggor? Amerikanska artworken är bra i.o.m. att den känns gjord med spelet i åtanke. Men jag gillar EU-versionens färger och bakgrund.
 #12109  by nissling
 
Det europeiska och amerikanska omslaget till Turtles in Time påminner mer om det japanska omslaget till Hyperstone Heist än det europeiska med tanke på attityden som turtlarna har, men inte riktigt lika våldsamt...

Image
 #12110  by Mulleboy
 
Ha ha :-) Kommer ihåg att över hos amerikanarna så var det teenage mutant ninja turtles, medans här var det teenage mutant hero turtles. Jag fick huvudbry som liten varför det inte hette ninja här med , men nu vet man :P
 #12123  by Zebbe
 
Ja, det var något mongo som satt i någon censurstyrelse i ett land som fick för sig att "ninja" var ett våldsamt ord. Var samma sak med nunchucks har jag för mig. Och eftersom det där mongot bestämde hur det skulle vara i ett land, och det landet var stort, så pallade dom inte göra flera versioner, så hela Europa drabbades av det mongot. Så fort han slutade blev sakerna han förbjöd tillåtna igen.