Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad spelar ni för tillfället? (Saturn & DC)

  • Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
Diskussioner om allt som rör Saturn & DC
 #23655  by Henke
 
Jag spelar lite Bangai-O från och till. Jag vet inte om jag är så förtjust som jag hade hoppats på.

Det är rätt kul, men alldeles för lätt hittills iaf. Jag förstår ju att det handlar om att klara de olika banorna så glassigt som möjligt, dvs hi-score jakt, men till skillnad från ett "vanligt" shmup är det halvt omöjligt att dö här, om man inte gör någon dundertabbe. Än så länge har jag inte behövt spela om en enda bana, även om jag tagit löjligt lång tid på mig på vissa så att min score varit noll.

Men här kommer mitt problem med spelet. Jag känner mig inte motiverad att spela om de banorna.
Och om jag inte blir sugen på det snart så är det ett spel med väldigt kort livslängd för min del.
De 44 banorna kan inte ta så lång tid?
Eller blir spelet svårt mot slutet, det vore ju guld!
 #24145  by Robban
 
Sitter själv och kör min första genomspelning av Skies of arcadia till DC. Riktigt fint spel måste jag säga. Stod i butiken i min ungdom och valde mellan detta och Grandia 2 och då föll valet på den senare. Det var iof inget dåligt val, Grandia 2 är ett fantastiskt spel. Nu har det stått i hyllan i flera år och kände att det var dags.

Musiken, det artistiska, storyn och äventyrskänslan är fantastisk. Det ända som kan störa lite är de enorma mängder är random encounters, speciellt när man flyger skeppet. Men det är ett mindre problem eftersom jag tycker det är avslappnande med JRPG när de är på detta viset. Är 25 timmar in. Har tom spenderat en timme eller två på VMU för att samla pengar och bättre prylar. Synd att minneskortet inte användes bättre av flera spel. Hoppas det håller hela vägen.

#Henke
Jasså det är inte så vasst Bangai O? Har det i hyllan och börjar bli lite sugen på att testa det. Blev det svårare senare eller handlar det enbart om High score hela vägen?
 #24162  by Henke
 
Jo, det blir svårare mot slutet, så jag tycker det är värt att ha det om man samlar på DC.
Men ungefär 25 första nivåerna är toklätta, det är synd tycker jag.
Jag har inte klarat sista bossen än, men det blir nog nästa gång jag sätter mig med spelet.
 #24300  by Robban
 
Har nu klarat skiva 1 på SOA efter ca 50 timmars speltid. Fantastiskt spel hittils men vad händer när jag poppar i skiva 2? SKITEN funkar inte &%###¤¤#"#¤% helve&%¤.

Så är det någon som sitter på en skiva 2 till Skies of arcadia som ni vill bli av med så säg till.
 #24460  by Batman666
 
Spelar Phantasy Star Online (DC), fast då i offline mode.

Blev sugen på spelet efter att man testade PS Universe för inte så längesedan. Blev positivt överraskad att den japanska versionen man har (som man fick med i en bundle) hade engelsk text!
 #25050  by nissling
 
Spelar en massa Saturn för tillfället och var nära på att raida igenom hela Guardian Heroes ikväll. Vansinnigt underhållande beat em' up som håller minst lika hög kvalité som Treasures spel till Mega Drive.

Appropå Treasure så röjde jag igenom halva Radiant Silvergun igår också. Tyckte till en början att spelet var riktigt svårt, tills jag upptäckte arkadläget som passade mig mer då jag är rätt kass på shmups. Väldigt roligt och intensivt spel. Man får lite tvångstankar av att inte ha klarat ut det fastän man börjat.
 #26259  by Tronin
 
Jag var hemma hos illm igår och testade Seaman för första gången. Tråkigt nog råkade jag ha ihjäl alla mina sex yngel då jag ställde om tiden på Dreamcasten en månad istället för en dag :roll: En av dem hann iaf lära sig säga ordet "Hello".
 #29229  by Henke
 
Ikväll åkte Saturnen fram en sväng.

Det blev en bana Nights, och några halvhjärtade försök på Chase HQ.

Sen blev det OutRun! Ahhh, det är så fantastiskt!
 #32639  by ecco
 
Kom över Shining in the holy ark för billig slant för en månadssen ungefär. Hade aldrig spelat det tidigare och har aldrig varit någon större fan av Dungeon crawlers heller, så mina förväntningar var rätt låga. Började spela det och tyckte att det var rätt okej, kände mig inte såld men ville spela vidare tills jag besökte första byn bara för att se hur det såg ut.
Nu har jag spelat typ 20 timmar och har fortfarande skitkul! :D
Shining in the holy ark är kanske numera mitt nya favoritspel till Saturn, det har för mig både lyft spelgenren och Saturn :)
 #33150  by Fantomen
 
Har blivit lite saturn på sistone. :)

Shinobi var riktigt kul. Outrun är riktigt skoj också, dock rätt svårt!
Däremot Astal har jag inte riktigt kommit in i än, även fast det är riktigt snyggt visuellt.