Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FRÅGESTUND - Ställ era frågor om Mega Drive här!

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #29519  by Zebbe
 
Nej, det är omöjligt. Det är alldeles för mycket text i det spelet för att få plats med båda språken. Vissa mindre plattformsspel, t.ex. Quackshot och Ghostbusters, har både japanska och engelska. Om man har en moddad konsol eller konsoler från flera regioner kan man komma åt båda.
 #29554  by Zebbe
 
Jag misstänkte AU-utgåva, men även om den var lik så var det inte den:

http://www.ebay.com.au/itm/WONDER-BOY-3 ... SwSdZWer~G" onclick="window.open(this.href);return false;

Det är nog som Jan säger.
 #29565  by Tronin
 
Jag skickade ett meddelande till säljaren och frågade om han kunde ta bild på baksidan och första sidan i manualen. Har inte fått något svar :P Så är manualen hemmasnickrad verkar han inte vilja dela med sig av det, utan låter en eventuell köpare upptäcka det när spelet är betalt och levererat.
 #29707  by Vintervargen
 
hej

har nyligen gjort en affär och väntar på leverans av spelet snatcher, men jag är lite orolig eftersom jag inte köpt så mycket cd baserade spel. Jag vet att spelet är repigt men skall fungera enligt säljaren, finns det något sätt man kan testa detta. har 14 dagars öppet köp men har inte tid just nu att spela spelet fullt ut
Tips?
 #29708  by NGF
 
Om musiken är som separata musikCDspår så kan du ju lyssna igenom soundtracket för att höra om det låter ok trots repor. Dataspåret är väl längst in på cd:n så är det inga repor där så är nog spelet helt.
 #29801  by ecco
 
Jag har också snatcher PAL version till mega cd, med en liten repa som fick spelet att hänga sig fram mot slutet. Lyckades dock ta mig förbi det till slut efter x antal omstarter. Inte vågat slipa skivan, säkert lugnt men vågar inte chansa, det är ju trots allt snarcher :)
 #30259  by rixard
 
När jag växte upp hade jag tillgång till en Mega Drive 1 (ägde den inte själv). För 5-6 år sedan köpte jag en Mega Drive 2 billigt. Den har legat i ett förråd dom senaste åren. Den har fungerat, men märkte häromdan att den inte fungerar. Det som händer är att Licenstexten (Licensed by Sega bla bla) syns men inget mer. Ibland dyker inte texten upp alls, ibland får jag pilla på reset-knappen. Jag har provat ett gäng spel och det är samma sak med alla.

Jag misstänker att reset-knappen på PCB är trasig, alltså att den är konstant nedtryckt eller så. Jag skruvade bort plasthöljet och provade trycka på den gråa gummikontakten, den verkar inte röra sig eller klicka överhuvudtaget. Är jag inne på rätt spår angående reset-knappen?

Jag tänker även införskaffa en Mega Drive 1. Nu är frågan; finns det någon på forumet som kan hjälpa mig att laga MD2 och 50/60hz-regionmodda antingen min MD2 eller en framtida MD1?
 #30260  by Zebbe
 
Köp en MD1 som det står "High Definition Graphics Stereo Sound" på, de har bäst ljud.

TomCrazy kan modda din konsol.

Ang. din MD2:a så kanske lite rengöring med isopropylalkohol skulle göra susen, särskilt i cartridgeconnectorn om det nu inte skulle vara resetknappen.
 #30261  by rixard
 
Tack för det snabba svaret. Ja High Def... har jag koll på. Så ska försöka hitta en sån.

Jättebra att jag kan få hjälp med moddning :D Jag får återkomma i den frågan.

Ja, jag får rengöra min MD2 ordentligt helt enkelt. Connectorn såg spikrak ut, såg ren ut men får ta bort rf-skölden och titta lite närmare.
 #30308  by rixard
 
Idag fick jag hem en Mega Drive 1, High Definition... den har inget TMSS heller. Satt precis och spelade Gunstar Heroes - det lät riktigt bra. Ja, förutom att det är en PAL-maskin. Jag skrev tidigare om 50/60-moddning av den. Jag känner inte att jag är på den nivån att jag klarar det, speciellt inte med en så tidig MD1. Jag behöver hjälp att modda den. Någon vänlig själ? Undrar även om det är värt att bytta kapacitorer eller om det bara är att vänta tills dom ger upp?

Angående min MD2 som jag nämnde tidigare i tråden så funkar den inte efter ordentlig rengöring. Den var lätt att skruva isär, även om jag alltid hatat RF-sköldar. Dom är vassa. Såg att min MD2 är en VA0, vilket tydligen ska vara lika dålig som en MD1 VA7. Misstänker fortfarande att det är reset-knappen som strular. Jag kommer lägga den i förvaring så länge och fokusera på min MD1.

Så kontentan - jag behöver hjälp att modda den :D
 #30314  by Gnaarkill
 
Tjena Segalovers!

Efter en ganska lång frånvaro från samlandet så har äntligen min mega drive samling börjat ta fart igen medans game gearen får ligga och vila lite :)

Gaddade in den heliga skriften på underarmen i somras och tänkte... "Im gonna go for it, im gonna go for the 538!" :) Image

Var nere hos MXS i hans butik Mackapär och Införskaffade Rotmosträdets bibel "Slayer of the big grey box" som är till stor hjälp! Tack för ett utomordentligt jobb med den boken Sol!

Men nu till min fråga. Idag fick jag hem en liten trave spel varav en utav dem var Mega Games I. Vad jag förstår det som så är det versionen som bundlades tillsammans med megorna (Den har ingen streckkod baktill). Med följde 3 vanliga manualer till de 3 spelen. Allt i sin ordning vad jag förstår det som eftersom versionen med streckkod ska ha 3 tunna svartvita manualer?
Men hur i hela helv... tänkte dom att man ska få plats med 3 manualer i boxen? Eller det kanske inte heller var tanken att man skulle eftersom manualerna förmodligen låg i boxen för megan?
Någon som vet hur det ligger till?
 #30323  by Janone
 
Gnaarkill wrote: Men nu till min fråga. Idag fick jag hem en liten trave spel varav en utav dem var Mega Games I. Vad jag förstår det som så är det versionen som bundlades tillsammans med megorna (Den har ingen streckkod baktill). Med följde 3 vanliga manualer till de 3 spelen. Allt i sin ordning vad jag förstår det som eftersom versionen med streckkod ska ha 3 tunna svartvita manualer?
Men hur i hela helv... tänkte dom att man ska få plats med 3 manualer i boxen? Eller det kanske inte heller var tanken att man skulle eftersom manualerna förmodligen låg i boxen för megan?
Någon som vet hur det ligger till?
Första mega games hade nog standardmanualerna, tre st i samma låda.
 #30330  by Gnaarkill
 
Haha tack för komplimangerna! :)

Image

Denna har jag på samma arm så Mega Drive loggan har jag absolut tänkt på men vet inte riktigt hur jag vill ha det än ^^

Men i alla fall. Så det är alltså meningen att alla original manualer ska ligga i boxen till Mega Games I? I min box får de i alla fall inte plats så det måste ha varit att de låg i lådan för själva konsolen som spelet bundlades med?
Någon som kan bekräfta min teori?
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26